Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2024-01-21
Organizatorzy zapraszają na koncert "Ave Magne Rex Caelorum" w ramach Koncertów w samo południe.
Aleksandra Pawluczuk – mezzosopran
Paweł Pecuszok – tenor
Przemysław Kummer – bas / baryton
Marta Sulikowska-Godlewska – fortepian
W programie: kolędy i pastorałki Ottona Mieczysława Żukowskiego (1867 – 1942)
Aleksandra Pawluczuk
Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Instrumentalno–Pedagogicznego Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w klasie fletu poprzecznego prof. Krystyny Gołaszewskiej. Jest również studentką śpiewu solowego w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczestniczyła w licznych kursach doskonaląc swoje umiejętności wokalne oraz fletowe, m.in. na Międzynarodowych Kursach Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu u Włodzimierza Zalewskiego, Kompletnym Kursie Bel Canto 21 w Białymstoku u Urszuli Kryger oraz XIX Międzynarodowym Kursie Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej u Anny Radziejewskiej, Cezarego Szyfmana oraz Harry van der Kampa. Swoje umiejętności pogłębiała na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Olgę Pasiecznik oraz Ewę Iżykowską. Na swoim koncie posiada także udział w seminariach fletowych prowadzonych przez artystów światowej sławy: E. Dastych-Szwarc, J. Mrozika, Antoniego Wierzbińskiego, Zbigniewa Kamionkę, J. Balinta oraz wykładach prowadzonych przez Pierre Yves Artauda i Waltera Auera. Jest laureatką licznych konkursów fletowych, m. in. III miejsce na VII Ogólnopolskim Festiwalu Fletowym w Sochaczewie (2009) oraz wyróżnienie I stopnia na tymże festiwalu (2010), dyplom laureata na V Warmińsko-Mazurskim Festiwalu Fletowym w Olsztynie (2009). W ramach stypendium Ministerstwa Kultury Federacji Rosyjskiej artystka wzięła udział w Międzynarodowym Festiwalu „Orthodox Music Festival”, który w 2013 r. odbył się w Sankt Petersburgu. Aktualnie współpracuje regularnie z zespołami Ensemble QuattroVoce, Diletto oraz kierowanym przez Agatę Sapiechę II Tempo.
Paweł Pecuszok
Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny F. Chopina (2010) w klasie śpiewu solowego Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również lekarzem, absolwentem Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004). Na IV roku studiów UMFC zadebiutował rolami Franka i Feliksa w przedstawieniach S. Moniuszki „Flis” w reż. Natalii Babińskiej – Teatr Dramatyczny w Białymstoku. Jako tenor brał udział w wykonaniach dzieł oratoryjnych i kantatowych, występując m. in. z barokowym Zespołem Camerata Podlaska w dziełach Pasja wg św. Jana J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Haendla, a także w Mszy h-moll Bacha pod batutą Paula Goodwina. Śpiewał partie solowe w La Petite Messe Solennelle G. Rossiniego, Mszy G-Dur F. Schuberta, Requiem Damiana Stachowicza, a ponadto wykonywał partie tenorowe w większości dzieł oratoryjnych S. Moniuszki (Msze Es-Dur, g-moll, Des-Dur, kantaty Milda i Nijoła). Na zaproszenie austriackiego towarzystwa muzycznego Passion Artist prezentował wybór pieśni Karola Szymanowskiego w Wiedniu. We współpracy z Białostockim Teatrem Lalek wykonywał partie solowe w Bachowskiej „Kantacie o kawie” BWV 211 oraz operze Bastien und Bastienne Mozarta. Od kilku lat regularnie koncertuje z prowadzonym przez Agnieszkę Żarską zespołem Baroque Collegium 1685 z udziałem instrumentalistów czeskiej formacji Musica Florea. Brał udział w kilku edycjach Barokowych Eksploracji, występował z zespołem muzyki dawnej Diletto oraz Period Instrument Consort pod kierownictwem Jacka Urbaniaka. W 2011 utworzył i zainicjował działalność kwartetu wokalnego Ensemble QuattroVoce, z którym koncertuje i nagrywa repertuar klasyczny, a także muzykę cerkiewną i dawną w oryginalnych opracowaniach na obsadę solową. Jest laureatem stypendiów artystycznych Marszałka województwa podlaskiego i Prezydenta Miasta Białegostoku. Dokonał nagrań solowych i zespołowych zarejestrowanych na 11 płytach CD: Ukraińskie Impresje, Arie i Pieśni W.A. Mozarta, Pieśni Moniuszki, Maksym Berezowski Liturgy of Communion Verses: the sacred works of the 18thcentury wraz z Ensemble QuattroVoce, cztery płyty z muzyką Ottona Mieczysława Żukowskiego z serii 19th Opera Omnia Religiosa (2015, 2016) – premiere recording (Acte Prealable), Ave Magne Rex Coelorum – Christmas vocal duets (2017), Dominus natus est – kolędy (2017), Orthodox Christmas (2018) oraz Polish early music – Ensemble QuattroVoce & Jacek Urbaniak (CD In natali Domini, Acte Prealable 2019).
Przemysław Kummer
Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie organów Bożeny Laskowskiej. Kontynuował naukę w Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie: Uniwersytet Muzyczny) Fryderyka Chopina – Filii w Białymstoku. W 2005 roku ukończył muzykę kościelną, zaś w 2010 r. otrzymał dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana. Przygodę ze śpiewem rozpoczął w Białostockim Chórze Kameralnym Cantica Cantamus prowadzonym przez prof. Violettę Bielecką. Jako bas śpiewał partie solowe w dziełach sakralnych i świeckich. Występował z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Uniwersytetu Muzycznego w Białymstoku, zespołem muzyki dawnej Il Tempo, Consort 415, Diletto oraz Ensemble QuattroVoce, z którym współpracuje od początku działalności. Bierze udział w licznych koncertach i przedsięwzięciach artystycznych w województwie podlaskim i w kraju m.in.: Moniuszkowskim Festiwalu Podlasia, koncertach w ramach Festiwalu Nauki i Sztuki, Podlaskich Koncertach Organowych, Festiwalu Muzycznym Sacrum et Musica, cyklicznych koncertach Aria w Galerii. W 2006 r. jako solista wraz z Chórem i Orkiestrą Akademii Muzycznej w Białymstoku nagrał płytę z kolędami. W 2009 roku debiutował partią Szóstaka w operze „Flis” Stanisława Moniuszki wystawionej w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku. Współpracuje z Chórem Opery i Filharmonii Podlaskiej. W roku 2010 jako solista uczestniczył w nagraniu płytowym utworu Apokalypsis Marcina Gumieli. Doskonalił swoje umiejętności wokalne na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Leonarda Andrzeja Mroza, Olgę Pasiecznik, Józefa Fraksteina. Prowadzi działalność pedagogiczną w Zespole Szkół Muzycznych im. Ignacego J. Paderewskiego oraz w Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku. W 2013 roku otrzymał stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Białegostoku.
Marta Sulikowska-Godlewska
Ukończyła z wyróżnieniem łódzką Akademię Muzycznej w dwóch specjalnościach: fortepian oraz kameralistyka. Już podczas studiów współpracowała z wieloma orkiestrami: Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina, Filharmonii Kaliskiej, Filharmonii Gorzowskiej pod dyrekcją wybitnych polskich i zagranicznych dyrygentów. Od 2016 jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie, filia w Białymstoku z katedrze wokalistyki. Jako pianista-korepetytor uczestniczyła w produkcji kilku przedstawień operowych. Dokonywała nagrań dla Telewizji Łódź. Jako kameralistka jest laureatką wielu nagród zdobytych za wyróżniający się akompaniament na międzynarodowych konkursach. Koncertuje w Polsce i poza jej granicami.
Start o godz. 12:00.
Wstęp wolny.