Pod koniec zeszłego roku miasto zorganizowało kampanię społeczną pod hasłem "Nieinni". Miała ona na celu uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby osób niepełnosprawnych. Promował ją film stworzony przez Krzysztofa Kiziewicza i Radovana Lee pt. "Nieinni". Prezentuje on niepełnosprawnych bohaterów, którzy są aktywni, potrafią spełniać swoje marzenia i realizować pasje. Właśnie został nagrodzony podczas konkursu głównego Klubu Twórców Reklamy.
– Cieszy nas ta nagroda, bo dzięki niej idzie w świat ważne społecznie przesłanie, jakie film zawiera – mówi zastępca prezydenta Białegostoku Zbigniew Nikitorowicz. – To zwrócenie uwagi na to, że ludzie niepełnosprawni wcale nie są inni, tylko tacy sami, jak wszyscy. To takie proste, ale często ludzie zdrowi tak nie myślą.
Kampania wpisywała się w inicjatywę "Społeczne. Ważne. Potrzebne", w ramach której rok wcześniej został zrealizowany m.in. spot "Ostatni skok" autorstwa tego samego duetu. Ten przestrzegający przed brawurą na kąpieliskach i jej następstwami obraz również był uhonorowany prestiżowymi nagrodami Klubu Twórców Reklamy i odbił się w Polsce szerokim echem.
Warto dodać, że Klub Twórców Reklamy podczas ostatniego rozdania nagród wyróżnił też inny film Kiziewicza, tym razem stworzony z Cezarym Chwicewskim - "Za darmo" promujący Up to Date Festival. Więcej na ten temat: Prestiżowa nagroda za promocję Up To Date Festival.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl