Samo zaproszenie do wzięcia udziału w Festiwalu Miast i Regionów jest wielkim wyróżnieniem. Podlaskie prezentowało się obok takich marketingowych gigantów jak Amsterdam, Philadelphia czy Dublin.
Na festiwalu zaprezentowano najważniejsze założenia kampanii promocyjnej "Podlaskie Bogactwo Różnorodność". Bazą kampanii jest logo województwa. Żubr złożony z pikseli jest znany fachowcom od marketingu i uważny jest za jedno z najbardziej nowoczesnych i nowatorskich identyfikacji wizualnych. W prezentacji przedstawione zostały główne założenia strategii promocyjnej, a także to co już udało się zrealizować. Nie da się ukryć, że największe owacje wywołał spot reklamowy "Natura przejawie się różnie" z ruską banią o którym pojawiały się głosy, że był to najlepszy spot festiwalu. Duże zainteresowanie wzbudziła, także biżuteria inspirowana logo województwa wykonana przez młodą białostocką projektantkę mody Elwirę Horosz.
Eksperci przyglądający się prezentacji zwrócili uwagę po pierwsze na to, że jest ona realizowana przy relatywnie niewielkim budżecie, porównując tu chociażby kampanię "Mazury cud natury" czy "Śląskie Pozytywnie zakręcone" a także to, że w większości realizowana jest ona jest bez wsparcia firm PR. Zarządzający kampanią stawiają za to na młodych twórców z regionu, takich jak np. Krzysztof Kiziewicz, reżyser spotu.
Finałem konferencji była uroczystość wręczenia Złotych Formatów tym spośród miast i regionów, które promują się najlepiej. Pierwsze miejsca w pięciu kategoriach zajęły cztery województwa: łódzkie, małopolskie, pomorskie i warmińsko-mazurskie oraz jedno miasto - Kraków. W tym roku województwo podlaskie zostało dostrzeżone w staraniach konkursowych. Spośród 29 inicjatyw zgłoszonych do kategorii "Kampania Reklamowa" podlaskie zostało nominowane jako jedne z 5.
Specjalna nagrodę miesięcznika ELLE dostał Urząd Miasta Białegostoku za festiwal Pozytywne Wibracje.