Pracodawca musi zatrudnić osobę bezrobotną do 30. roku życia, która jest zarejestrowana jako bezrobotna. Dofinansowania nie dostanie osoba, u której w firmie w okresie ostatnich 6 miesięcy przed złożeniem wniosku nastąpiło zmniejszenie zatrudnienia.
Maksymalna kwota refundacji wynosi tyle, ile minimalne wynagrodzenie i składki na ubezpieczenia społeczne (około 2 184,11 zł miesięcznie). Okres refundacji trwa rok. Pracodawca ma obowiązek zatrudnić bezrobotnego w pełnym wymiarze godzin na minimum 2 lata.
Przedsiębiorca chcący skorzystać ze wsparcia musi złożyć wniosek w urzędzie pracy. W ciągu 30 dni otrzyma odpowiedź, czy otrzyma refundację – jeśli tak, to będzie musiał dostarczyć komplet wskazanych dokumentów. Następnie dojdzie do podpisania umowy i refundacji kosztów oraz zatrudnienia osoby bezrobotnej skierowanej przez urząd. Co miesiąc trzeba też składać wniosek o zwrot ponoszonych kosztów.
Kwota przeznaczona na tę formę pomocy to ponad 4 mln zł.
Wnioski od pracodawców będą przyjmowane przez urzędy od 11 stycznia 2016 r.
justyna.f@bialystokonline.pl