Certyfikaty przyznawane przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną wręczono podczas czwartkowej (7.11) gali wieńczącej pierwszy dzień Podlaskiego Forum Turystycznego w Augustowie. W uroczystości wziął udział marszałek Artur Kosicki oraz członek zarządu województwa Marek Malinowski.
Najlepsi powalczą w finale Konkursu
Poza trzema najlepszymi produktami Kapituła przyznała także wyróżnienia: Festiwalowi Teatralnemu Wertep, Górze Biebrzy, Muzeum Rolnictwa im. K. Kluka w Ciechanowcu, Podlaskiemu Szlakowi Kulinarnemu, Sabantuj - Tatarskiemu Świętu Pługa w Kruszynianach, Spływom kajakowym na Pojezierzu Augustowskim oraz Szlakowi Wielki Gościniec Litewski.
Do etapu regionalnego tegorocznej siedemnastej już edycji konkursu zgłosiło się 20 produktów, a zakwalifikowało 18.
Zwycięskie produkty będą walczyły w finale konkursu o Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. O tym czy i które produkty z naszego regionu je otrzymają, dowiemy się 28 listopada. Wtedy to w Fortecy Kręglickich w Warszawie odbędzie się gala wręczenia nagród.
Produkty promują Podlaskie
Do udziału w konkursie swoje propozycje mogły zgłaszać Lokalne Organizacje Turystyczne, samorządy terytorialne, twórcy produktów turystycznych, stowarzyszenia i fundacje turystyczne, przedsiębiorcy prywatni, a także organizatorzy turystyki. Zgłoszenia były przyjmowane do końca sierpnia 2019 roku.
We wrześniu odbyły się obrady Kapituły Konkursowej, w której uczestniczyli eksperci w zakresie turystyki, budowy i promocji produktów turystycznych, komunikacji marketingowej oraz przedstawiciele mediów.
Kapituła oceniła produkty, biorąc pod uwagę przede wszystkim ich atrakcyjność, czyli unikalne cechy motywujące do skorzystania z oferty produktu oraz walory krajobrazu, cechy klimatu, obiekty dziedzictwa i zagospodarowania przestrzennego, które sukcesywnie przyciągają turystów na dany teren i obszar. Inne istotne aspekty, które zadecydowały o zwycięstwie, to podjęte działania na rzecz komercjalizacji produktu turystycznego, wykorzystanie nowych technologii w jego rozwoju i promocji, gospodarcze, a także jego społeczne i ekonomiczne znaczenie dla rozwoju regionu oraz sposób funkcjonowania i perspektywy dalszego rozwoju.
Głównym organizatorem Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny jest Polska Organizacja Turystyczna. Etap regionalny koordynowany jest przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, która od 2003 roku aktywnie bierze udział w Konkursie, a dzięki podjętym staraniom 13 produktów turystycznych z województwa podlaskiego otrzymało Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej, 2 - wyróżnienia, zaś 1, którym jest Kanał Augustowski Szlak Papieski, otrzymał najwyższą nagrodę - Złoty Certyfikat.
Portal BiałystokOnline był patronem medialnym konkursu.
anna.d@bialystokonline.pl