Od niespełna dwóch tygodni największa inwestycja Białegostoku ostatnich dziesięcioleci jest gotowa. Jak się jeździ nowym wylotem na Warszawę?
Fot: Daniel J Skalars
14 grudnia oficjalnie zakończono prace na węźle drogowym w Porosłach (jeszcze przed technicznym odbiorem i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie).
Jak się nim dziś jeździ (ciągle w tymczasowej organizacji ruchu)? Zobaczcie zdjęcia z lotu ptaka:
Węzeł Porosły to połączenie ekspresowej ósemki z trasą generalską w Białymstoku. Jego budowa rozpoczęła się na początku 2019 r. W ramach inwestycji przebudowana została droga krajowa nr 8 na odcinku od granicy miasta Białystok do węzła Porosły oraz droga wojewódzka 676 na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych w Białymstoku do węzła Porosły.
Wybudowano około 10 km dróg w tym: 1,7 km drogi wojewódzkiej, 1,87 km drogi krajowej, 5,49 km dróg dojazdowych, 1,54 km łącznic. Wykonano jezdnie główne, drogi serwisowe, drogi rowerowe, chodniki, zieleńce, oświetlenie, kanalizację deszczową, sieć teletechniczną, sieć energetyczną, przebudowę sieci wodociągowej oraz sanitarnej. Powstało 5 obiektów inżynierskich: estakada w ciągu DK 8 (Porosły), wiadukt drogowy na skrzyżowaniu DK 8 i DW 676, estakada w ciągu DW 676 (al. Jana Pawła II) na skrzyżowaniu z ul. Elewatorską, wiadukt drogowy na skrzyżowaniu DW 676 (al. Jana Pawła II) i linii kolejowej Białystok – Bartoszyce, wiadukt drogowy (druga jezdnia) nad linią kolejową Białystok – Bartoszyce w ciągu DK 8 (Gen. F. Kleeberga).
Koszt budowy wyniósł ponad 250 mln zł. Na realizację tej inwestycji miasto otrzymało unijną dotację w wysokości 205 mln zł.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
ewelina.s@bialystokonline.pl
Przeczytaj także