Produkty od lokalnych pszczelarzy
W czwartek (14.01) zarząd województwa podlaskiego, podjął decyzję o przyjęciu systemu identyfikacji wizualnej dla regionalnych miodów, zgodnego z popularnym pikselowym żubrem.
- Zależało nam, aby doskonałej jakości miody z Podlaskiego były łatwo dostrzegalne dla klienta, a jednocześnie, aby pszczelarze uzyskali dostęp do bardzo prostego i wiarygodnego systemu promocji i ochrony – wyjaśnia Stanisław Derehajło, wicemarszałek województwa podlaskiego.
"Miód podlaski" powstał w celu popularyzacji produktów lokalnego pszczelarstwa. Jest to inicjatywa o charakterze partnerskim, która promuje lokalne produkty poprzez markę Województwa Podlaskiego.
- Każdy, kto kupi "Miód podlaski" z naszą etykietą ma pewność, że nabywa produkt od lokalnego pszczelarza, który sam doglądał swych pszczół. Każdą pasiekę odwiedzają nasi pracownicy, a wyniki wizytacji będą dostępne na stronie Podlaskiego Centrum Produktu Lokalnego – dodaje wicemarszałek.
2 tys. sztuk etykiet
Chętni pszczelarze z województwa podlaskiego, którzy chcą wprowadzić miód do sprzedaży oraz promować go w podlaskiej bazie produktów lokalnych, mogą uzyskać zestawy etykiet w ilości do 2 tys. sztuk, adekwatnie do skali produkcji własnej.
Etykiety można wybierać spośród rodzajów:
- Miód podlaski;
- Miód podlaski nektarowy wielokwiatowy;
- Miód podlaski z terenów leśnych;
- Miód podlaski nektarowo-spadziowy.
Warto dodać, że każdy z nich zostanie uzupełniony o indywidualne dane producenta. W komplecie są także: etykieta, banderola oraz odpowiednia zakrętka (do wyboru biała lub czarna).
Nabór trwa do 15 lutego. O przyznaniu zestawów "Miód podlaski" decyduje kolejność prawidłowo wypełnionego zgłoszenia. Więcej informacji można uzyskać pod nr tel.: 85 66 54 826 bądź adresem: produkty@wrotapodlasia.pl
malwina.witkowska@bialystokonline.pl