- Modułowy system kształcenia w formie innowacji został wdrożony w klasie pierwszej w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych. Testową formą nauczania objęliśmy dwa przedmioty: technologię gastronomiczną i zasady żywienia. Treści z obu przedmiotów zostały połączone i podzielone na moduły. Zawartość merytoryczna skorelowanych zagadnień zawodowych wchodzących w skład poszczególnych modułów została wyodrębniona w oparciu o zadania zawodowe wynikające ze specyfiki zawodu" - powiedziała Jolanta Żurawska, wicedyrektor Zespołu Szkół Gastronomicznych w Białymstoku.
Na zakończenie poszczególnych modułów uczniowie otrzymają certyfikaty potwierdzające umiejętności dla charakterystycznych zadań zawodowych. W praktyce oznacza to, iż uczeń jeszcze w trakcie nauki posiadać będzie potwierdzone dyplomem konkretne wymierne umiejętności, np. określanie wartości odżywczej i energetycznej potraw i napojów, układanie jadłospisów odpowiednio do pory dnia i preferencji konsumentów w żywieniu zbiorowy, stosowanie zasad żywienia dietetycznego. Sprzyja to lepszemu poruszaniu się po rynku pracy oraz odpowiada na potrzeby i wymagania przyszłych pracodawców.
Projekt "Innowacje Edukacyjne - program testowania i wdrażania nowych metod modernizacji oferty kształcenia zawodowego w woj. podlaskim" jest jedynym przedsięwzięciem realizowanym woj. podlaskim w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
za: Innowacje Edukacyjne.pl