"Jeszcze nie". Przełomowa kampania Polskiego Czerwonego Krzyża

2024.11.15 17:30
Dane odnośnie skali ubóstwa i izolacji seniorów są alarmujące. PCK organizuje kampanię, która ma za zadanie uświadomić problem społeczeństwu i wesprzeć osoby starsze.
"Jeszcze nie". Przełomowa kampania Polskiego Czerwonego Krzyża
Fot: Materiały prasowe
W Białymstoku także działa Klub Seniora przy PCK

14 listopada, w Międzynarodowy Dzień Seniora, Polski Czerwony Krzyż (PCK) rozpoczął kampanię pod hasłem „Jeszcze Nie”. Akcja ma na celu zbiórkę pieniędzy na Kluby Seniora PCK oraz zwrócenie uwagi na problem samotności i wykluczenia społecznego wśród osób starszych. Kampania powstała w odpowiedzi na niepokojące dane płynące z badań, które pokazują skalę izolacji, ubóstwa i rosnących trudności finansowych polskich seniorów.

Statystyki są alarmujące

Badania przeprowadzone przez CBOS oraz raport Poverty Watch 2024 wskazują na alarmujące statystyki. Skrajne ubóstwo dotyka aż 5,7% osób powyżej 65. roku życia, czyli około 430 tys. seniorów. Rosnące koszty utrzymania oraz ubóstwo energetyczne to jedne z najtrudniejszych wyzwań, z którymi muszą mierzyć się osoby starsze.

Z raportu Poverty Watch wynika, że 27% seniorów mieszka samotnie, co często potęguje ich poczucie izolacji. W kontekście szybko starzejącego się społeczeństwa problem samotności 
i wykluczenia społecznego staje się coraz bardziej widoczny. Polski Czerwony Krzyż, dzięki rozbudowanej sieci 27 Klubów Seniora, stara się niwelować skutki wykluczenia i izolacji społecznej. Kluby te oferują szeroką gamę zajęć – od warsztatów artystycznych, przez zajęcia ruchowe, po kursy komputerowe – które wspierają aktywizację fizyczną i społeczną osób starszych. Kluby Seniora stanowią także przestrzeń do nawiązywania kontaktów międzypokoleniowych, które sprzyjają integracji i zwiększają poczucie przynależności. Taki klub działa również w Białymstoku.

Działania PCK mają na celu zapewnienie seniorom nie tylko wsparcia, ale także poczucia wartości i sprawczości w ich lokalnych społecznościach. Poprzez tę kampanię PCK chce dotrzeć do młodszych pokoleń 
i zachęcić ich do aktywnego udziału w budowaniu solidarnego społeczeństwa.

Kampania "Jeszcze nie"

Kampania „Jeszcze Nie” koncentruje się na ukazaniu codziennych wyzwań, 
z którymi zmagają się seniorzy, wśród których już co trzecia osoba po 75. roku życia mieszka sama. Przez działania w przestrzeni medialnej 
i społecznościowej, PCK pragnie dotrzeć do młodszych pokoleń i zachęcić do refleksji nad tym, jak każdy z nas może wspierać osoby starsze. „Jeszcze Nie” jest kampanią przełamującą stereotypy – ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości na temat potrzeb seniorów, ale także zainspirowanie społeczeństwa do działania, aby wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu osób starszych.

- Samotność jest jak choroba i dotyka ona coraz bardziej starzejącego się społeczeństwa. Kampania ‘Jeszcze Nie’ jest apelem o wsparcie i włączenie osób starszych do aktywnego życia społecznego. Pomóc może każdy, włączając się do akcji i wpłacając dowolną kwotę na stronie kampanii jeszczetujestem.pl” - mówi Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.

Kampania „Jeszcze Nie” wyróżnia się nieszablonowym podejściem, które prowokuje do refleksji nad sytuacją seniorów, często zmagających się 
z izolacją i wykluczeniem społecznym.

Poprzez wyrazisty przekaz, kampania ma na celu zwrócenie uwagi na ten problem wśród osób 30+, aby przełamać obojętność i zachęcić do większego zaangażowania na rzecz seniorów. Zaskakujące hasło „Jeszcze Nie” ma pobudzić do dyskusji, a także przełamać bariery pokoleniowe, przypominając, że każdy z nas ma wpływ na jakość życia starszych osób w społeczności.

MZ
24@bialystokonline.pl

1090 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39