Duże niedociągnięcia
Bon turystyczny to pomoc dla polskich rodzin oraz branży turystycznej. Wszelkie firmy, które chcą przyjmować u siebie płatność bonem mogą dopisać się do listy. Lista podmiotów aktualizowana jest o godz. 17.00 w dni robocze.
Na stronie bonu, gdzie mamy wymienione alfabetycznie nazwy organizacji, ciężko jest jakąś wybrać. Zamiast nazwy hotelu, pensjonatu mamy napisane imię i nazwisko właściciela bądź niezrozumiałą nazwę spółki.
Kolejną wadą systemu jest brak podzielności na województwa lub np. mapy z zaznaczonymi miejscami turystycznymi lub noclegowymi. Nie da się również posortować ich ze względu na rodzaj np. hotel, pensjonat, kolonia, impreza turystyczna. Ułatwiłoby to wybór miejsca oraz wszystko byłoby sprawniejsze.
Niepoprawne adresy
Obok nazwiska właściciela podany jest adres. W większości przypadków jest to adres obiektu, ale nie wszędzie. Niektóre firmy mają wpisany adres przypisany do firmy, a nie do danego hotelu, który prowadzą.
Pierwszym przykładem jest nazwa: Casablanca Catering sp. z.o.o. - która wyskakuje nam po wpisaniu na stronie miasta Białystok. Później podany mamy adres przy ul. Legionowej, gdzie znajdziemy katering, bez opcji noclegów. Dopiero wchodząc na stronę kateringu, można zobaczyć, że spółka posiada również hotele, zarówno w Białymstoku, jak i poza miastem. Jak w takim przypadku można odkryć, gdzie ten bon zrealizujemy? Potrzeba do tego mnóstwo czasu i umiejętnego szukania w internecie.
Kolejnym przykładem z Białegostoku jest nazwa: Hass Wasiluk sp. j. z podanym adresem przy ul. Bocznej. Wpisując go w internetową przeglądarkę, wyskakuje nam sklep meblowy. Dopiero po długich poszukiwaniach spółki, można zobaczyć, że jest ona właścicielem hotelu w Białymstoku, znajdującego się w zupełnie innym miejscu.
Ukryte nazwy
Nie każdy ma czas i chęci, by szukać w internecie nazwę spółki, po to, by odkryć jaki obiekt się pod nią znajduje. Strona z listą podmiotów turystycznych sprawia duże utrudnienia dla osób, które chciałby znaleźć ciekawe miejsce na wykorzystanie świadczenia. Wszystkie poniższe przykłady pokazują jak niedokładna jest strona Polskiego Bonu Turystycznego.
Wpisując w wyszukiwarkę bonu miasto Białystok, można zobaczyć nazwę Winpel Pruszyński Przemysław. Szukając jej w internecie nie znajdziemy nic szczególnego, a tym bardziej związanego z hotelem. Wpisując adres, również nic takiego nam się nie wyświetla. Także osoby, które chciałby tu skorzystać z realizacji bonu, nawet nie wiedzą co to za miejsce.
Ciekawą nazwą spółki jest również Margo-Meble S.C. Po wklejeniu jej w wyszukiwarkę internetową, możemy zobaczyć producenta mebli. Przypisany do niej adres jest jednak adresem hotelu, którego spółka jest właścicielem.
Kolejnym przykładem jest firma Mep-Pol sp. z.o.o. z adresem na Rynku Kościuszki. Po wpisaniu nazwy spółki, nie można odkryć co się za nią kryje. Wpisując adres w wyszukiwarkę, dopiero zobaczymy, że jest tam hotel.
Na liście już 10 tys. firm
Rodziny coraz chętniej korzystają z płatności bonem. Na listę podmiotów turystycznych wpisało się już ponad 10 tys. przedsiębiorców.
- Z aktualnych danych wynika, że osoby uprawnione aktywowały ponad 291 tys. bonów. Ich łączna wartość to 248 mln złotych. Uprawnieni wykonali ok. 8 tys. płatności bonami na kwotę 6 mln złotych - informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Lista podmiotów, w których można skorzystać z bonu jest na dostępna stronach: www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl, www.polska.travel.pl.
24@bialystokonline.pl