Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

2022.05.18 13:42
W sieci wciąż trwa walka o klientów. Pomóc w ich pozyskaniu może pozycjonowanie.
Czy pozycjonowanie jest skuteczne?
Fot: materiał partnera

Ulotki, banery przy drogach czy katalogi w formie drukowanej to rodzaje reklamy, które powoli wygasają. Dziś pałeczkę pierwszeństwa dzierży Internet. To w sieci trwa najintensywniejsza walka o uwagę klientów. Aby wyprzedzić firmy ze swojej branży, trzeba zadbać o pozycjonowanie. Dowiedz się, co to takiego i czy rzeczywiście jest skuteczne w promowaniu firmy w sieci.

Co to jest pozycjonowanie?

Zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia. Pozycjonowanie (nazywane również SEO) to wszystkie działania, które mają sprawić, że Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna w sieci. Innymi słowy: chodzi o to, żeby wyświetlała się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z Twoją branżą.

Z pozycjonowania korzystają duże korporacje, ale także małe i średnie firmy. To dzięki trzymaniu się zasada SEO mają szanse zdobywać więcej klientów na lokalnym rynku i budować większą rozpoznawalność swojej marki.

Nie jest tajemnicą, że znaczna większość klientów szuka dziś produktów i usług, korzystając z wyszukiwarki Google. To dlatego dobry ranking w wyszukiwarce ma pozytywny wpływ na zdobywanie nowych klientów i zwiększenie słupków sprzedaży.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to skomplikowany i czasochłonny proces. Działania, które wchodzą w jego skład, odbywają się w obrębie strony internetowej (tzw. SEO on-site), ale także poza nią (SEO off-site). Żeby skutecznie pozycjonować swój adres potrzeba wiedzy na temat bieżących standardów wyszukiwarki Google i niemałej wiedzy technicznej.

Jednym z głównych elementów pozycjonowania jest optymalizacja treści. Polega na tworzeniu wartościowych materiałów, które będą odpowiadać na najczęstsze pytania użytkowników. Dobre teksty SEO powinny zawierać także słowa kluczowe i wyczerpywać poruszany temat. Warto pamiętać także o przejrzystości treści i linkowaniu wewnętrznym, które ułatwiają odbiór czytelnikom.

Kolejnym aspektem w działaniach SEO jest optymalizacja techniczna. W tym przypadku uwaga ogniskuje się wśród takich kwestii jak: przyjazne adresy URL, odpowiednio zoptymalizowane grafiki, dobra prędkość wyświetlania się strony czy responsywność, czyli przystosowanie do różnych szerokości ekranu.

Nie bez znaczenia pozostają także działania poza stroną, czyli przede wszystkim pozyskiwanie linków zewnętrznych, tzw. link building. Ta strategia polega na zdobywaniu odsyłaczy z innych wartościowych stron, np. z katalogów firm, mediów społecznościowych, czy z wizytówki Google Moja Firma. Zdobywając linki zewnętrzne, podnosisz wartość swojej witryny.

Trzymając się zasad SEO, zwiększasz szansę, że strona internetowa Twojej firmy będzie dobrze oceniana przez roboty wyszukiwarek. Ponadto strona zgodna z SEO staje się przyjazna dla użytkowników. Pozycjonowanie to solidna inwestycja, która procentuje przez lata i pozwala osiągać wyznaczone cele.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to jedna z form marketingu, która przynosi długotrwałe efekty. Świadczy o tym choćby fakt, że z SEO korzystają wszyscy posiadacze stron WWW, którzy chcą, by ich adres stał się popularny w sieci, i jednocześnie cierpliwi, bo na wyniki trzeba zwykle poczekać. Kampanie marketingowe bywają skuteczne i przynoszą szybkie rezultaty, lecz trwają przez określony czas, efekty pozycjonowania zaś są widoczne długotrwale. Trzeba pamiętać, że pozycję można stracić, dlatego należy monitorować kondycję witryny i śledzić zmieniające się algortymy.

Do największych zalet pozycjonowania zalicza się poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. To dzięki temu Twoja strona jest lepiej widoczna dla potencjalnych klientów, generuje większy ruch i więcej użytkowników wchodzi z nią w interakcje.

Pozycjonowanie to szansa dla małych i średnich przedsiębiorców, żeby poprawić wyniki na lokalnym rynku. Jeśli Twoja firma będzie wyświetlać się wysoko w rankingach na słowa kluczowe związane z Twoją branżą, zaczniesz wówczas wykorzystywać potencjał swojej marki.
Wyobraź sobie, że prowadzisz salon kosmetyczny w Poznaniu i Twoją stronę pozycjonują specjaliści od SEO. Gdy klientka będąca w tym mieście wpisze w wyszukiwarkę hasło „salon kosmetyczny, to właśnie witryna Twojego salonu wyświetli się na szczycie wyników wyszukiwania. To ważne, ponieważ użytkownicy najczęściej wybierają markę z trzech pierwszych propozycji Google.

Pozycjonowanie to sposób na pozostawienie konkurencji w tyle, ale także metoda na zbudowanie sobie opinii eksperta w swojej branży. Optymalizacja treści pozwala pokazać, że jesteś autorytetem w tym, co robisz. Pisząc merytoryczne i atrakcyjne artykuły, zwiększasz szansę, że trafisz na wysoką pozycję w wyszukiwarce, a tym samym budujesz silną markę. Wówczas to z Twojej strony klienci będą czerpać informacje.



Kto pozycjonuje strony firm?

Jak już wiesz, pozycjonowanie to skomplikowany proces, który trudno skutecznie przeprowadzić samodzielnie. Dlatego większość przedsiębiorców powierza działania SEO specjalistom, którzy znają się na zawiłościach technicznych i wiedzą, jakie wymagania stawiają stronom WWW algorytmy wyszukiwarek.

Jeśli więc nie masz wystarczająco dużo czasu, żeby pozycjonować witrynę swojej firmy, zgłoś się do specjalistów z WeNet. Ta agencja marketingowa ma swoim zespole kompetentnych fachowców, którzy zaplanują strategię działania adekwatną do Twojej pozycji i branży.
Jakie są zalety pozycjonowania?

Zbliżając się do końca tego artykułu, podsumujmy: jakie są największe zalety pozycjonowania strony internetowej:
- wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania,
- lepsza rozpoznawalność marki w sieci,
- tworzenie opinii eksperta wśród klientów,
- trafianie do osób zainteresowanych ofertą,
- lepsze wyniki sprzedaży,
- długotrwałe efekty,
- szansa na rozwój dla małych i średnich firm.

Pozycjonowanie to niełatwa sprawa, ale walka o lepszą widoczność w sieci daje świetne efekty bez znaczenia, w jakiej branży działasz i jak duża jest Twoja firma. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, co dla Twojej marki mogą zrobić wykwalifikowani doradcy internetowi.

[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

2104 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39