Czy Białystok Wschodzi?

2009.09.08 00:00
Przeprowadzona dla "Rzeczpospolitej" przez GfK Polonia ankieta miała pokazać, które z haseł promujących polskie miasta najlepiej zachęca do odwiedzenia tegoż miejsca. Slogan reklamujący Białystok znalazł się na... 30 z 32 miejsc.
Czy Białystok Wschodzi?
Fot: Urząd Miejski w Białymstoku

Chociaż, zaproponowane przez grupę Eskadra pod koniec ubiegłego roku, hasło opisujące nasze miasto nie każdego musi powalać na kolana, to w porównaniu z liderem rankingu brzmi jak Mickiewicz przy pierwszych poetyckich poczynaniach sześcioletniej Ali. Wygrało "Mazury - cud natury". Wymyślone przez olsztyńskich urzędników w zamian za "wodę i kanapkę".

Może zamiast zawczasu utyskiwać na wydane na projekt hasła i logo 60 tys. zł, warto poczekać na efekty kampanii. Tych zaś na pewno nie będziemy znali w ciągu najbliższych miesięcy - niedawno ruszył przetarg na jej przeprowadzenie.

Zastanawiające jest czy respondenci biorący udział w badaniu oceniali tylko i wyłącznie hasło. Porównując 9. i 29. pozycję ankiety: "Częstochowa to dobre miasto" i "Tychy - dobre miejsce" należy mieć wątpliwości... Wyłącznie sam slogan raczej niewielu skłoniłoby do odwiedzenia konkretnego miasta. Chociażby stawać na głowie w Białymstoku nigdy nie będzie większej liczby turystów co w Krakowie czy Gdańsku.

Gwoli ścisłości: Olsztyn leży na Warmii. I już całkiem subiektywnie: Białystok jest od niego fajniejszy.

E.S.

1933 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39