Decydując się na wakacyjny wyjazd mamy nadzieję, że odpoczniemy w warunkach zgodnych z zapewnieniami biura podróży oraz naszymi oczekiwaniami. Niestety czasami spotyka nas rozczarowanie... Jeżeli deklarowane przez organizatora warunki zakwaterowania lub pobytu nie odpowiadają tym, które zostały opisane w umowie, można taką usługę reklamować. Należy wtedy zwrócić się do pilota bądź rezydenta reprezentującego organizatora wycieczki. Pilot ma obowiązek pisemnego potwierdzenia złożenia reklamacji. W wypadku odmowy organizator turystyki jest obowiązany szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy. Jeżeli nie będzie reakcji ze strony organizatora, konsument ma prawo zwrócić się do organizatora na piśmie. Jeżeli przedsiębiorca nie ustosunkuje się do reklamacji, w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej, a w wypadku zgłoszenia tej reklamacji po zakończeniu imprezy turystycznej w terminie 30 dni od jej złożenia, uważa się, że uznał reklamację za uzasadnioną.
Mając na uwadze to, iż "sprawa może mieć swój finał w sądzie" turysta, który uważa, iż usługa świadczona była niezgodna z zakupioną powinien zadbać o materiał dowodowy, który pomoże mu dochodzić swoich praw. Wskazane byłoby więc wykonanie zdjęć lub sfilmowanie wszystkiego, co potwierdza niezgodność z umową. Należy też wiedzieć, iż w okresie 20 dni przed datą wyjazdu cena ustalona w umowie nie może być podwyższona.
Wszelką pomoc w zakresie usług turystycznych można uzyskać w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Białymstoku przy ul. Młynowej 21 tel. (85) 742-80-52, e-mail inspekcja.handlowa@bialystok.wiih.gov.pl.