Będą dwa typy połączeń
Nowy model obsługi telefonicznej był testowany w naszym województwie podczas pilotażu, który trwał od 4 września do 27 października 2023 r. Od środy 3 stycznia 2024 r. klienci podlaskich urzędów skarbowych już na stałe będą korzystać z nowych rozwiązań. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.
W zależności od zakresu poszukiwanych informacji, klient będzie mógł skorzystać z dwóch typów połączeń: standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Podstawowe informacje o infolinii
Numer telefonu infolinii to: 22 460 59 90. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Bez potwierdzenia tożsamości będzie można uzyskać ogólną informację podatkowo-celną, a także zarezerwować termin wizyty w urzędzie skarbowym, co skróci czas oczekiwania na obsługę przy okienku. Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego dostępna będzie indywidualna informacja podatkowo-celna oraz informacja o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
Ważne: Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl
Można dzwonić także do Krajowej Informacji Skarbowej
Infolinia to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
24@bialystokonline.pl