Przebudowanie przystanków, budowa mostu nad Narwią
Od 12 kwietnia przebudowa linii Rail Baltica na odcinku Czyżew - Białystok wejdzie w kolejną fazę. Roboty obejmą jeden z dwóch torów pomiędzy Łapami i Białymstokiem. Przebudowywane będą przystanki w Uhowie, Bojarach, Niewodnicy i Klepaczach. A w Baciutach w miejsce przystanku powstanie stacja.
Wybudowane zostaną też skrzyżowania bezkolizyjne zwiększające bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., jednym z największych wyzwań będzie budowa nowego, prawie 200-metrowego mostu nad Narwią w Uhowie. Nowa przeprawa zapewni sprawne podróże i przewóz towarów na międzynarodowej linii.
- Postępują prace od granicy województwa do stacji Racibory. W Czyżewie roboty obejmują perony, teren wiaduktu kolejowego oraz drogi dojazdowe - dodaje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Co nowego w Białymstoku?
Z kolei na stacji Białystok wykonawca rozszerzy w kwietniu zakres robót. Budowane jest tam lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym, które zapewni bezpieczne i sprawne kursy pociągów. Wykonawca rozpocznie również roboty przy kładce prowadzącej od ul. św. Rocha. Przygotowywany zostanie też teren pod budowę tuneli pod torami.
Po zakończeniu prac na stacji w Białymstoku będą 4 nowe zadaszone perony z wyświetlaczami i nagłośnieniem. A z budynku dworca na perony będzie prowadziło przejście wyposażone w pochylnie.
Prace prowadzone są także na stacji Strosielce. Tam przygotowywana jest łącznica kolejowa, która połączy linię z Ełku z linią do Bielska Podlaskiego.
W związku z pracami na terenie Białegostoku od czwartku (8.04) do lipca 2023 r. zamknięte będzie piesze przejście podziemne łączące ul. Zielonogórską z ul. Octową. Na czas prowadzonych prac dojście na te ulice będzie możliwe al. Niepodległości oraz ul. Hetmańską.
paulina.gorska@bialystokonline.pl