Uczniowie gimnazjum pracując w grupach tworzyli opis "idealnego" kandydata na przewodniczącego oraz omawiali sposoby przekazywania ważnych informacji rówieśnikom.
- Zastanawialiśmy się też nad tym, czy praca przewodniczącego samorządu szkolnego czy klasowego jest trudna. Było wiele odmiennych zdań, wspólnie uzgodniliśmy, że to odpowiedzialna i ważna funkcja. Trzeba być elastycznym i iść na kompromisy. Zauważyliśmy, że to także przyjemność, gdyż z sukcesów i owocnych rezultatów naszej pracy możemy czerpać ogrom satysfakcji i radości - powiedziała Magdalena Choińska, uczennica klasy 3d, organizatorka debaty. Dodatkowo, uczniowie dyskutowali o tym, w jaki sposób rodzice i nauczyciele mogą pomagać im w prowadzeniu samorządu uczniowskiego.
Debata odbyła się w ramach Projektu-konkursu z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie, skierowanego do uczniów gimnazjów z całego kraju. Nagrodą główną jest wyjazd na obrady sejmu.