W Białymstoku od 2016 r. funkcjonuje bezpłatna aplikacja CiTTy, która wśród białostoczan cieszy się dużą popularnością.
- Dzięki niej szybko i łatwo można dodać informacje o wszelkich zdarzeniach występujących na terenie naszego miasta. Dotychczas za pomocą tej platformy wpłynęło blisko 23 tys. zgłoszeń, tylko w ubiegłym roku – ponad 3,5 tys. Najczęściej zgłaszane interwencje dotyczą awarii oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej, uszkodzonej nawierzchni drogi lub chodnika, źle zaparkowanych samochodów, odśnieżania i pielęgnacji zieleni miejskiej, a także komunikacji miejskiej - poinformowała Anna Kowalska z Departamentu Komunikacji Miejskiej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
Podczas wpisywania zgłoszenia użytkownik aplikacji może dodać do informacji zdjęcie wykonane za pomocą urządzenia mobilnego. Każdemu nowemu zgłoszeniu nadawany jest numer, dzięki któremu można sprawdzić, na jakim etapie znajduje się realizacja danej sprawy. Z aplikacji zgłoszenia trafiają do odpowiedniej komórki w Urzędzie Miejskim.
- W połowie roku planowana jest zmiana aplikacji CiTTy na nową, która będzie działała na tych samych zasadach, co poprzednia. Będzie zintegrowana ze stroną internetową Miasta i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Bezpłatną aplikację będzie można pobrać ze sklepu Apple App Store (iOS) i Google Play (Android) - przekazała Anna Kowalska.
Zanim to jednak nastąpi, mieszkańcy Białegostoku będą mogli wybrać nową nazwę aplikacji. Można ją wybrać z poniższych propozycji:
- UWAGA! Białystok;
- Interwencje Białystok;
- Interwencja Białystok;
- BiałystOK;
- Białystok kontakt.
Głosować można do 20 marca: tutaj. Najczęściej wybierana propozycja stanie się nazwą nowej aplikacji miejskiej.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl