Auris od chwili pojawienia się na rynku cieszył się zainteresowaniem i dobrymi opiniami kierowców. Kolejna generacja modelu jest jeszcze bardziej wyrazista. W dniach 14-19 września wszyscy zainteresowani będą mieli możliwość lepszego poznania auta w ramach akcji "Tydzień dla firm", organizowanej przez autoryzowanych dilerów Toyoty.
Czas zmian
Japoński reprezentant segmentu C w nowej odsłonie zyskał więcej pewności siebie. Wszystko za sprawą zmiany przedniego grilla i nadaniu reflektorom oraz zderzakom ostrzejszych kształtów. Dzięki temu nowy Auris wydaje się być szerszy od swojego poprzednika. Modyfikacje nie ograniczyły się tylko do zewnętrznej mini rewolucji designu auta – teraz środek ciężkości znajduje się jeszcze niżej. Dodatkowo w przypadku wyboru wersji Touring Sports zyskujemy bagażnik o pojemności 1658 litrów.
Nie wysiadam. Jadę dalej!
Wszystkie elementy we wnętrzu auta zostały wykonane z najwyższej jakości materiałów. Fotele są niezwykle wygodne, a ilość miejsca wystarczy na swobodną wyprawę pięcioosobową grupą.
Deska rozdzielcza jest niemal pionowa, co sprawia, że siedząc za kierownicą możemy poczuć się jak w modelu GT86. Na pochwałę zasługują też dwa kolorowe wyświetlacze. Pierwszy, o przekątnej 4,2 cala, został umiejscowiony pomiędzy dwiema tubami skrywającymi tarcze zegarów. Drugi – z dotykowym wyświetlaczem, obsługujący multimedia Toyota Touch 2, znajduje się na środku panelu centralnego.
Ekonomia w cenie
Jazda autem z napędem hybrydowym to sama przyjemność. Wsiadamy, zapinamy pasy, wciskamy przycisk "Power" i zaczynamy zabawę. Pod maską pracują dwie jednostki – benzynowa o mocy 99 KM oraz elektryczna. Auto rusza bezszelestnie. Jeśli jednak zechcemy wystartować z przysłowiowym "pedałem w podłodze", Auris automatycznie uraczy nas brzmieniem wkręcającej się na obroty benzynowej części swojego hybrydowego serca.
W ofercie są 3 tryby jazdy. EV Mode pozwala na poruszanie się przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w akumulatorach do prędkości ok. 60 km/h. Eco Mode jest rozwiązaniem pozwalającym na optymalne wykorzystanie obu silników. PWR Mode to natomiast opcja dla tych, którzy chcą odkryć w Toyocie bardziej zadziorny pazur.
Auto prowadzi się bardzo wygodnie i komfortowo w każdych warunkach, a w przypadku manewrowania pomiędzy zaparkowanymi autami czy słupami doskonale sprawdza się kamera cofania i czujniki parkowania.
Inteligencja pełna gracji
Japońscy konstruktorzy przykładają ogromną wagę do bezpieczeństwa podróżujących. Auris został wyposażony w system Toyota Safety Sens. Dzięki temu rozwiązaniu rozpoznaje znaki i w przypadku przekroczenia limitu dozwolonej prędkości powiadamia o tym kierowcę. System potrafi też automatycznie hamować w kryzysowych sytuacjach, alarmuje o najechaniu na linie wyznaczające pasy ruchu i automatycznie zmienia światła z drogowych na mijania.
Patrz w przyszłość
Nowy Auris to auto nietuzinkowe. Poprawiony design w połączeniu z gamą ciekawych jednostek napędowych, w tym bardzo dobrej hybrydy sprawia, że dzieło japońskiego giganta ma ogromne szanse, aby trafić w gusta kierowców z różnych grup wiekowych. Japończycy po raz kolejny udowodnili, że samochód z segmentu C może być nie tylko ekonomiczny, ale też dawać wiele radości z jazdy i zachwycać swoją funkcjonalnością.
Sprawdź, gdzie możesz przetestować nową Toyotę Auris
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]