Pojazdy marki Volkswagen Transporter T6 oraz Caddy trafiły do 20 wybranych jednostek OSP położonych przede wszystkich w województwach przygranicznych – podlaskim, podkarpackim oraz lubelskim. Samochody zasiliły szeregi m.in. OSP Dubicze Cerkiewne, OSP Gródek, OSP Mielnik i OSP Augustów-Lipowiec.
Każdy z 20 pojazdów został dokładnie sprawdzony technicznie. Wyposażono je w pakiet serwisowy i ubezpieczenie oraz kartę paliwową, żeby strażacy mogli skupić się na swoich zadaniach i tym, co najważniejsze – niesieniu pomocy potrzebującym uchodźcom.
Samochody są przystosowane do zadań stojących przed ochotnikami: mają obszerne kabiny, duże przestrzenie ładunkowe, mocne silniki i napęd 4x4, co jest dodatkowym atutem w codziennej pracy strażaków.
– W obecnej sytuacji niezbędna jest każda forma wsparcia. Staramy się pomóc tak, jak umiemy najlepiej. Po raz kolejny przekazujemy nasze samochody strażakom ochotnikom. Nasze pojazdy będą służyć w transporcie osób z granicy do punktów recepcyjnych oraz miejsc zakwaterowania czy przewożeniu niezbędnych towarów – podkreśla Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Financial Services Polska.
To już kolejna odsłona wsparcia, którą Volkswagen Financial Services realizuje wspólnie ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Inicjatywę rozpoczęto wiosną 2020 r. i od tego czasu pojazdy z logo VWFS wspierają strażaków ochotników w staraniach na rzecz lokalnych społeczności w całej Polsce. Interwencje strażackie obejmowały m.in. działania związane ze zwalczaniem skutków pandemii. Samochody VWFS wykorzystywano też w akcjach ratunkowych, zabezpieczaniu terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowaniu lasów w czasie upałów.
– Jesteśmy pełni podziwu dla pracy i poświęcenia strażaków ochotników, dlatego już kolejny rok z rzędu wspieramy ich w sposób, w jaki możemy najlepiej, czyli zapewniając mobilność. Strażacy od lat otwierają rankingi zaufania, ciesząc się najwyższym uznaniem wśród lokalnych społeczności. Zawsze są blisko ludzkich spraw, pierwsi na posterunku i dlatego potrzebują sprawnych pojazdów – dodaje Dariusz Brodnicki, dyrektor marketingu i brand managementu w Volkswagen Financial Services.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl