Wspólny projekt Nadleśnictwa Browsk i Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych w Warszawie rozpoczął się pod koniec grudnia 2012 r. Do ostatniego dnia – 26 kwietnia - transmisja zdobyła 1,5 miliona unikalnych użytkowników. Istotnym elementem projektu był fanpage "Żubry Online" na Facebooku. Zdobył 59 377 fanów, a kilkanaście tysięcy z nich uczestniczyło w jego tworzeniu, dodając komentarze, własne zdjęcia lub filmy, udostępniając innym wpisy. Wśród obserwatorów byli internauci m.in. z Czech, Wielkiej Brytanii, Niemiec, USA, Francji czy Hiszpanii.
Obraz z kamery wzbogacony był o treści merytoryczne. Do każdego zrzutu ekranu dodawany był komentarz tłumaczący, co się działo na polanie. Na profilu leśnicy informowali, po co dokarmiają zwierzynę i jak odpowiednio przygotować samemu pożywienie dla ptaków zimą. Powstały też galerie tematyczne na temat gatunków zwierząt pojawiających się na polanie. Wiele emocji wśród internautów wzbudzały wizyty drapieżników na "żubrzej polanie". Do historii internetu przeszła scena "ataku" wilków i szarży żubrów w odwecie. Podobnie jak polowanie "niby" śpiącego lisa na myszkujące pod śniegiem myszy. Hitem była specjalnie założona przez studentów – w czasie sesji egzaminacyjnej – strona na Facebooku: "Jeszcze tylko sprawdzę, co robią żubry i mogę zacząć się uczyć".
anna.d@bialystokonline.pl