- Nasz region jest niezwykle urokliwy turystycznie i ważny na mapie kraju. Są miejsca, które mogą przyciągnąć wielu turystów - mówił Jacek Piorunek, członek zarządu województwa podlaskiego podczas spotkania poświęconego kampanii. I dodawał, że Białystok jest miastem, które w ciągu 10 lat zrobiło największy postęp wśród miast podobnej wielkości.
Wtórował mu Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, który często do Białegostoku przyjeżdża, ale - jak przyznał - nie poznał miasta, bo tak dużo się u nas zmieniło.
Jeżeli też podoba Wam się Białystok i Podlaskie, koniecznie wpadnijcie dziś do godz. 18 na Planty (przy fontannie) i weźcie udział w konkursie "Zostań twarzą regionu". Zadaniem uczestników jest odegranie - w bajkowej aranżacji - scenki inspirowanej walorami turystycznymi regionu. Bajkowe postacie i motywy były wykorzystywane w promocji wszystkich polskich województw w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem". Nasz region promuje Robin Hood, który zawitał do podlaskich lasów. Ponadto gościem akcji jest aktorka Katarzyna Cichopek, która z pewnością pomoże uczestnikom pokonać tremę.
Wszystkie inscenizacje będą fotografowane, zdjęcia umieszczone w Internecie i poddane głosowaniu. Spośród nominowanych przez internautów, jury wybierze następnie jedną, najbardziej pomysłowo odegraną scenkę z danego regionu. Wyłonione w ten sam sposób, we wszystkich województwach, zdjęcia bajkowo-turystycznych inscenizacji będą umieszczone na ponad 250 billboardach w całej Polsce, w listopadzie br. Zwycięzcy w poszczególnych regionach otrzymają także honorarium w wysokości 2000 zł. Szczegóły znajdziecie na www.twarzregionu.pl.
Akcja promocyjna to element kampanii "Bajkowy urlop w Polsce", podsumowującej dotychczasowe działania w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, realizowanego przez Polską Organizację Turystyczną w latach 2010-2014. Jego celem jest promocja turystyczna Polski na rynkach zagranicznych.
anna.d@bialystokonline.pl