Do tej pory kierowcy korzystali z południowej jezdni (na Białystok) w obu kierunkach oraz objazdu przez drogę tymczasową i fragment ul. Zambrowskiej. Teraz mają do dyspozycji też jezdnię na Warszawę, na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową Ostrołęka - Małkinia do istniejącego węzła Podborze. Na fragmencie od zamkniętego (starego) węzła Ostrów Mazowiecka Północ do wiaduktu kolejowego nadal wykorzystywana będzie jezdnia S8 w kierunku Białegostoku.
Tranzyt z kierunków Ostrołęki i Łomży odbywał się będzie przez ul. Lubiejewską i Ostrów Mazowiecką.
Ruch lokalny (wjazd i wyjazd do/z miasta) nie zmienia się i pozostaje skierowany na wcześniejszy węzeł Ostrów Mazowiecka Południe (ul. Różańska). Ulica Zambrowska pozostanie zamknięta.
Zmiany w organizacji ruchu i związane z nimi utrudnienia, mają bezpośredni związek z kolejnym etapem prac przy budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Podborze - Śniadowo, w szczególności z realizacją nowego, strategicznego węzła Ostrów Mazowiecka Północ (woj. mazowieckie).
Jesienią przyszłego roku na nowo wybudowanym węźle Ostrów Mazowiecka Północ droga ekspresowa S61, prowadząca do Łomży, Ełku, Suwałk i przejścia granicznego w Budzisku, połączy się z istniejącą S8 Warszawa - Białystok - zapowiada odpowiedzialny za inwestycję białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Będzie to węzeł typu koniczyna z elementami łącznic bezpośrednich. Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Blisko 20-kilometrowy odcinek S61 Ostrów Mazowiecka Północ - Śniadowo będzie miał nawierzchnię bitumiczną i zostanie przystosowany do najcięższego ruchu z naciskiem na oś do 11,5 t. Powstaną dwie jezdnie S61, po dwa pasy ruchu każda, do tego pas awaryjny i 5-metrowy pas rozdziału.
Oprócz węzła Ostrów Mazowiecka Północ, powstanie jeszcze węzeł Komorowo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 677 (Ostrów Mazowiecka - Łomża).
ewelina.s@bialystokonline.pl