To już szósta edycja konkursu organizowanego przez Marszałka Województwa Podlaskiego. Nagrody zostaną przyznane w czterech kategoriach: Smak, Miejsce, Przedsięwzięcia, Produkt. Dodatkowo w kategorii "Smak" osobno zostanie wyróżniony duży i mały producent. Poza statuetkami "Liść Dębu" zwycięzcy otrzymają refundację akcji promocyjnej w mediach oraz możliwość wykorzystywania hasła i znaku graficznego konkursu. Będą też promowani m.in. na specjalnej stronie www.podlaskamarka.pl oraz w publikacjach.
Nagrody przyznaje nie tylko konkursowa kapituła, ale też wszyscy pełnoletni mieszkańcy województwa podlaskiego głosujący na produkty, imprezy i miejsca. Ich głosy zadecydują o przyznaniu Nagrody Podlaskich Konsumentów. Plebiscyt ruszy w lutym 2010 roku. Aby zarejestrować się w konkursie, należy pobrać ankietę rejestracyjną. Można ją znaleźć na stronie Wrota Podlasia.
Celem Konkursu Podlaska Marka Roku jest wyłonienie i wypromowanie kulinariów, miejsc, przedsięwzięć oraz produktów i usług, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem podlaskim, reprezentują nieprzeciętny poziom, budując pozytywny wizerunek regionu.