W tym roku po raz kolejny będą nagradzane kampanie lokalne, czyli takie, których inicjatorem jest organizacja pozarządowa, aczkolwiek ich zasięg dotyczy jedynie określonego obszaru. Rok temu doceniono kampanię skierowaną do mieszkańców Małopolski pt."Rozmówki polsko-polskie".
- Wśród nagradzanych na przestrzeni lat kampanii lokalnych znalazły się takie inicjatywy jak RoweRowe Piątki z Gdańska, Motocykl Ratunkowy dla Rybnika czy "Majewskich posadzili" – kampania z Warszawy – mówi Paweł Prochenko, prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, organizatora konkursu.
Komisja oceniająca zgłoszenia składa się ze specjalistów z dziedziny marketingu, reklamy, public relations. Kampanie będą nagradzane w 9 kategoriach: kampanie instytucji publicznych, kampanie lokalne, kampanie 1%, marketing zaangażowany społecznie, kampanie firm i fundacji firm, programy edukacyjne firm, akcje zaangażowane firm, akcje zaangażowane społecznie.
Można też nadsyłać zgłoszenia do dodatkowych kategorii tematycznych: kampanie o tematyce ekologicznej, zdrowotnej i związane z marketingiem miejsc i rozwojem regionalnym (taką propozycję należy jednak zgłosić także w którejś z głównych kategorii).
W konkursie mogą brać udział także internauci – za pośrednictwem portalu konkurs.kampaniespołeczne.pl można nie tylko nadsyłać swoje propozycje, ale też głosować w jednej z kategorii: akcje zaangażowane społecznie.
Kampanie można zgłaszać do 15 marca. Organizatorzy zachęcają także do zgłaszania propozycji z województwa podlaskiego. Może to być doskonała okazja do wypromowania naszego regionu.
justyna.f@bialystokonline.pl