XIX Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop

dodane dnia: 2022-05-09 przez: kul57
Impreza Patronat BiałystokOnline.pl
XIX Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop
Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy:
2022-06-02 - 2022-06-05
Festiwal Tańca Współczesnego Kalejdoskop odbywa się w Białymstoku od 2002 roku. Wydarzenie to jest największą i najważniejszą imprezą promującą taniec współczesny w północno-wschodniej Polsce. Festiwal, zgodnie ze swoją nazwą, hołduje zasadzie zmienności i różnorodności.

Jak w kalejdoskopie pojawiają się na deskach białostockich scen najciekawsze spektakle i zjawiska polskiej i zagranicznej sztuki tańca współczesnego. Spotykają się tu przedstawiciele różnych pokoleń, trendów, form i koncepcji tańca, szerokiego spektrum gatunków i technik. Prezentujemy działania interdyscyplinarne, wychodzące poza ramy tradycyjnych form, jak i klasyczne piękne w swej prostocie.

Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 2-5 czerwca.

W programie XIX Festiwalu Kalejdoskop: spektakle, żywa instalacja, performance, krótkie formy choreograficzne, spacer z przewodnikiem i spotkania - rozmowy artystów i zaproszonych gości z widzami!

Program festiwalu Kalejdoskop 2022:

CZWARTEK (2.06)

19.00 „3x20" Aleksandra Bożek-Muszyńska i Zofia Tomczyk, spektakl
SDK Danceoffnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10


A. Bożek-Muszyńska, J. Chitruszko, M. Kiwak, J. Pawlikowska, A. Piotrowska i I. Trybuła

Czas trwania spektaklu: 60 min

UWAGA: Podczas spektaklu występuje bezpośredni kontakt artystów z publicznością.

Koncept: Aleksandra Bożek-Muszyńska i Zofia Tomczyk
Kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Joanna Chitruszko, Monika Kiwak, Anna Piotrowska, Ilona Trybuła

"3x20" to spotkanie improwizowane artystów różnych dziedzin sztuki z aktywnym udziałem publiczności. Spektakl jest poszukiwaniem odpowiedzi na pytania, w jaki sposób włączyć widza w aktywne działanie oraz jak wykreować przestrzeń do tego, by mógł swobodnie przejść od obserwacji do partycypacji?

Aleksandra Bożek-Muszyńska
performerka, choreografka, trenerka biznesu i filolożka. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk, Intensive Course w SNDO w Amsterdamie, beneficjentka programu Global Practice Sharing w Movement Research w Nowym Jorku. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem Mufmi Anny Piotrowskiej. W 2017 wraz z Hanną Bylką-Kanecką założyła kolektyw Holobiont, którego celem są interdyscyplinarne projekty wielopokoleniowe.

Joanna Chitruszko
pedagog, tancerka, performerka, producentka, kuratorka, instruktor tańca współczesnego, animatorka kultury. Od 1995 tancerka wielu nagradzanych projektów i spektakli Teatru Tańca Projekt w Białymstoku, w latach 2000-2003 tancerka Teatru Tańca Alter w Kaliszu. Członek zarządu Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca. Od 2008 Dyrektor Festiwalu Kalejdoskop. Kurator Sceny Tańca Studio w Warszawie organizowanej przez NIMiT oraz Teatr Studio (2018, 2019). Pomysłodawczyni projektu "Zanurzeni" realizowanego w ramach Przestrzeni Sztuki Białystok ‘21.

Monika Kiwak
choreografka, pedagog, improwizatorka w spektaklach dla rodzin oraz dla dorosłej publiczności. Korzysta z praktyk nowej choreografii i podejścia Body Mind Centering.

Anna Piotrowska
doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła 120 autorskich choreografii i przedstawień. Obecnie dyrektorka Teatru Rozbark i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.

Ilona Trybuła
tancerka, improwizatorka, choreograf, wykładowca akademicki, absolwentka gdańskiej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej w Warszawie. Pracowała na Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym, w Szkole Aktorskiej Machulskich, Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu AST Kraków, obecnie w Zakładzie Tańca Akademii Muzycznej W Katowicach, prowadząc zajęcia treningu fizycznego, świadomości ciała oraz improwizacji. Improwizacja jest osią działań, na polu badań, edukacji, twórczości, prezentacji, animacji, upowszechniania. Autorka ponad 30 spektakli improwizowanych.

20.15 Jam taneczno-muzyczny
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10


W myśli hasła przewodniego XIX edycji Festiwalu Kalejdoskop, jakim jest MOBILNOŚĆ zapraszamy na OTWARTY muzyczno- taneczny jam session!
Formuła spotkań improwizowanych tzw. jam session polega na spotkaniu muzyków i tancerzy improwizujących. To co jest ważne w improwizacji, to otwartość na drugiego człowieka, wsłuchanie się w przestrzeń, dialog ciała z muzyką, muzyki z ciałem. Nie istnieją granice, ta otwartość i wsłuchiwanie daje przestrzeń kreowania. Tu i teraz. Improwizacja wnosi świeżość i ekscytację, ponieważ nikt nigdy nie wie, co się wydarzy i jaki będzie jej efekt.

21.30 Rozmowy po tańcu
BTL Lalki - kawiarnia teatralna, ul. K. Kalinowskiego 1


PIĄTEK (3.06)

18.30 Krótkie formy choreograficzne, spektakle
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku
ul. H. Sienkiewicza 14


„Self-release” Gabriela Surowiec
„Internal Escape” Martyna Osińska
„Not now, not here” Kacper Szklarski
„White Rabbit” i „Room 29” Eliza Kindziuk
„Foreesia” Julia Lewandowska i Łukasz Szleszyński
„Wo&/Man” Adrian Radwański

20.00 „Meet CoPeLia” Karolina Garbacik, spektakl
Białostocki Teatr Lalek, ul. K. Kalinowskiego 1


Czas trwania spektaklu: 60 min

Koncepcja i choreografia: Karolina Garbacik
Scenografia i multimedia: Paweł Dudko
Muzyka: Leo Delibes
Muzyka elektroniczna i remix: Wikson Szczygieł
Kostiumy: Łucja Grzeszczyk
Reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
Wizaż: Marta Lewkowska
Produkcja:Fundacja Rozwoju Sztuki Tańca we współpracy z Białostockim Teatrem Lalek i Studiem Działań Kreatywnych DanceOFFnia

Występują: Julia Dondziło, Łucja Grzeszczyk, Katarzyna Wiktorko, Piotr Wiktorko

Zadanie dofinansowano ze środków z budżetu Miasta Białegostoku.

Gdzie się zaczyna a gdzie kończy? Czy gdziekolwiek się kończy…? Niefizyczny a prawdziwy, niematerialny a namacalny - świat technologii, cyfrowych treści, wyselekcjonowanych obrazów. Świat, w którym jesteśmy zanurzeni. Spotkaj w nim CoPeLię – piękną, inteligentną projekcję odwiecznego, ludzkiego pragnienia miłości.

„Meet CoPeLia” – to taneczny spektakl inspirowany powstałym w XIX w., baletem pt. „Coppelia, czyli dziewczyna o szklanych oczach” z muzyką Leo Delibes'a. To opowieść, której fabuła rozgrywa się we współczesnym nam świecie, a towarzyszy jej współcześnie zreinterpretowana, przetworzona XIX-wieczna muzyka wraz z multimedialną oprawą oddającą istotę naszej nowej, zintegrowanej rzeczywistości.

Karolina Garbacik
choreograf, pedagog tańca, animator kultury, tancerka, pomysłodawca i dyrektor Festiwalu Kalejdoskop, dyrektor Niepublicznej Szkoły Sztuki Tańca w Białymstoku, prezes Fundacji Rozwoju Sztuki Tańca, właściciel SDK DanceOFFnia oraz członek Zarządu Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca, wykładowca na specjalności Choreografia i Techniki Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi oraz nauczyciel w Studium Wokalno-Aktorskim w Białymstoku.

21.00 Rozmowy po tańcu
BTL Lalki - kawiarnia teatralna, ul. K. Kalinowskiego 1


SOBOTA (4.06)

12.00 – 17.00 „Krótkotrwałość ” Šeiko Dance Company - Maciej Kuźmiński Company koprodukcja,
żywa instalacja w przestrzeni miejskiej


Reżyseria: Maciej Kuźmiński
Wykonanie: Zuzanna Kasprzyk, Andrzej Molenda, Hanna Iwanicka, Gabriela Surowiec, Vitaliia Vaskiv

Produkcja: Maciej Kuźmiński Company / Šeiko Dance Company

Krótkotrwałość to żywa instalacja site-specific w choreografii Macieja Kuźmińskiego, we współpracy z dramaturgiem Paulem Bargetto, wyprodukowana we współpracy z Šeiko Dance Company na podstawie spektaklu „i”. W happeningu grupa bezimiennych zwiedzających, Obcych, zajmuje część lokalnego krajobrazu miejskiego jako forma żywej rzeźby. Ich interwencja we współczesną rzeczywistość tworzy dysonans i zaprasza publiczność do zaangażowania się w sytuację, w której to, co znane, staje się nagle dziwne i otwarte na reinterpretację. Rozłożona na wiele godzin instalacja zachęca publiczność do kontemplacji istoty naszych czasów - przyzwyczajeń, rutyny, norm społecznych, wzorców zachowań i wreszcie prawie niewidocznych obiektów zamieszkujących przestrzeń miejską, takich jak drzewa czy znaki.

Maciej Kuźmiński
To ur. w 1985 r. choreograf, pedagog i producent, twórca Polskiej Sieci Tańca. Jego niezależne prace tworzą repertuar Maciej Kuźmiński Company. Prace Kuźmińskiego prezentowane były od 2014 r. ponad 170 razy w 21 krajach. Artysta zdobył ponad dwadzieścia międzynarodowych nagród i wyróżnień za swoje spektakle tworzone w ramach autorskiego zespołu Maciej Kuźmiński Company. Jako gościnny choreograf tworzył spektakle dla wielu zagranicznych zespołów, w tym: Staatstheater Kassel (Niemcy), Scapino Ballet Rotterdam (Holandia), Šeiko Dance Company (Litwa), czy w kraju dla Polskiego Teatru Tańca oraz Teatru Rozbark w Bytomiu. Jest autorem spektakli dyplomowych dla studentów konserwatoriów Trinity Laban (Anglia), ArtEZ (Holandia), PERA GAU (Cypr Północny) i Belgrade Dance Institute (Serbia). Jego spektakle krytycy określają jako sięgające do głębi oraz łączące piękno i koncept. Instalacja miejska "krótkotrwałość" jest jego pierwszą pracą poza przestrzenią teatralną.

15.30 „Skarb Nienazwanej Góry” Materie, J. Grzybowski, K. Skolimowski, J. Owczarek, spektakl familijny
Park Planty, schody przy fontannie


Czas trwania spektaklu: 60 min
UWAGA: Podczas spektaklu występuje bezpośredni kontakt artystów z publicznością
Tekst: Juliusz Grzybowski
Współpraca: Zofia Grzybowska, Michał Grzybowski
Choreografia: Krzysztof Skolimowski
Reżyseria: Jacek Owczarek
Muzyka: Mateusz Skolimowski, uczeń PSM 1 i 2 stopnia im. I. J. Paderewskiego w Piotrkowie Trybunalskim
Taniec: Kacper Klimczak, Justyna Olczak, Zuzanna Wojciechowska, Martyna Wójcik, Ulyana Zaruba
Aktorzy: J. Grzybowski, M. Skolimowski, K. Skolimowski
Kostiumy: Zuzanna Markiewicz
Produkcja: Materia
Spektakl powstał w ramach projektu Przestrzenie Sztuki, ze środków MKiDN, realizowanego przez NIMiT oraz Instytut Teatralny im. Z.Raszewskiego

Operator: Materia
Partnerzy: AM im. G.i K. Bacewiczów w Łodzi, MSK Ośrodek Sztuki, Urząd Miasta Łodzi

Wyjątkowy spektakl dla młodych widzów i całych rodzin. Barwna opowieść o przyjaźni porywa widzów w pełen wrażliwości świat ruchu, dźwięku i słowa. Plastyczna gra tancerzy wcielających się w kolejne postaci w połączeniu z tekstem i muzyką wykonywaną na żywo uruchamiają wyobraźnię dzieci i rozwijają umiejętność abstrakcyjnego myślenia. Świat ten na naszych oczach przeobraża się i zmienia, zapraszając widza do wspólnej podróży w poszukiwaniu… skarbu!
Częścią spektaklu jest lekcja prowadzona przez artystów. Dzieci dowiedzą się czym jest choreografia i improwizacja podczas interaktywnej i angażującej lekcji z udziałem postaci z bajki. W jaki sposób postać sceniczną można stworzyć poprzez ruch? Jak wykorzystać ruch jako narzędzie sceniczne? Jak przy tym dobrze się bawić? I czy każdy może być twórcą?

Krzysztof Skolimowski
Choreograf, tancerz, pedagog tańca oraz jogi. Starszy wykładowca oraz kierownik Pracowni Somatyki i Tańca Nowoczesnego w Instytucie Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

dr Juliusz Grzybowski
Doktor Filozofii, autor wielu artykułów naukowych oraz książki Państwo tańcące. Mitologiczne źródła Platona nauki o tańcu. pracuje na Wydziale pedagogiczno – artystycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Kaliszu oraz w Instytucie Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi.
dr hab. Jacek Owczarek
Dyrektor Materii, choreograf, pedagog, kierownik Instytutu Choreografii i Technik Tańca na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

17.30 „Taniec i Państwo – co Platon doradzałby dzisiaj” spotkanie autorskie „ Państwo Tańczące. Mitologiczne Źródła Platona Nauki o Tańcu” z Juliszem Grzybowskim, prowadząca Hanna Raszewska-Kursa
Klubokawiarnia Duży Pokój, ul. I. Malmeda 3


Historia tańca jest częścią historii świata, także tej politycznej. Taniec bywał przez władze a to zakazywany, a to popularyzowany, a to wprzęgany w służbę państwu – choć rzadko zakazy i afirmacje obejmują całościowo taniec jako taki. Raczej należałoby powiedzieć, że różne władze sprzyjają różnym odmianom tańca, ignorując pozostałe lub spychając je na margines.
Wiele napisano o tym, dlaczego władza może czuć obawy przed tańcem, który jednoczy społeczność, daje jej siłę i poczucie wspólnoty. Dziś zapytajmy o coś innego: co jest w tańcu takiego, co władza może cenić? Czy taniec może mieć siłę państwotwórczą? Może tak naprawdę to nie w tańcu tkwi problem, a – by nie powiedzieć, że we władzy samej w sobie – w niektórych koncepcjach państwa?

Dr Juliusz Grzybowski, autor książki „Państwo Tańczące – O tańcu w filozofii Platona”, pisze, że w koncepcji Platona taniec był wszechobecny. Że Platońska klasyfikacja tańca była zarazem wykładnią państwa, że nikt nie myślał o tańcu tak poważnie jak Platon! Porozmawiamy o tym, co z tej myśli mogłoby sprawdzić się obecnie. Pofantazjujemy, jak taniec współczesny miałby się w 2022 roku, w państwie zorganizowanym według koncepcji sprzed naszej ery. Zapytamy, co Platon doradzałby dziś – i władzy, i tańcowi.
Juliusz Grzybowski
doktor filozofii, pracuje na Wydziale pedagogiczno – artystycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Kaliszu oraz na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku: Choreografia i Techniki Taneczne. Były tancerz Teatru Tańca Alter. Zajmuje się filozofią tańca, wolnością oraz niezmiennie Heleną Trojańską. Autor ponad czterdziestu artykułów naukowych, ważniejsze publikacje: „Artefakty – historia tajemna”, „O tym, czy jest miejsce dla wyobraźni w państwie doskonałym, to znaczy o tym, czy wyobraźnia prowadzi do szczęścia” , „Wykład o improwizacji”, „O tym czy taniec jest bezmyślny”, „Szkoła niewolników”, „Piękno, czyli wieczność ukazująca się w czasie”, „Lęk przed nieobecnością. O różnicy między młodym i nowym” , „O męstwie, czyli wolności, a także o tym, czy wolność można zagwarantować” ,„Dlaczego Platon pyta o Atlantydę, albo dlaczego Platon pyta poetów o Państwo”, „Taniec labiryntu albo o tym, co wyrył Przesławny Kulawiec na tarczy Achillesa”, „O próbie”, „Wprowadzenie do ontologii pojedynku”. Prowadzi okazjonalne wykłady na festiwalach tanecznych (Kalisz, Łódź, Warszawa, Połczyn Zdrój), w 2012 współpracował z zespołem „Pracownia Fizyczna” przy choreografii Fajdros, od 2011 roku wspólnie z Witkiem Jurewiczem poszukuje punktów stycznych tańca i filozofii. Aktualnie pracuje nad monografią o tańcu w filozofii Platona. Ma za sobą nieśmiałe próby literackie, opowiadanie „o starym sadzie piłce nożnej i plastelinowej babce” zdobyło Grand Prix na festiwalu Konfrontacje w Lesznie. Razem ze swoimi dziećmi Michałem i Zofią napisał bajkę „Skarb Nienazwanej Góry.” Ostatnio wydał książkę „Państwo Tańczące. Mitologiczne Źródła Platona Nauki o Tańcu.”.


19.00 „Policzalni” Teatr Rozbark i Teatr Zawirowania, spektakl
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N


Czas trwania spektaklu: 60 min

koncepcja, choreografia i reżyseria: Anna Piotrowska,
kreacja i wykonanie: Joanna Brodniak, Kamil Bończyk, Stanisław Bulder, Ewa Noras, Alexey Torgunakov, Katarzyna Zioło,
muzyka: Aleksandra Piotrowska,
asystent: Łukasz Szleszyński,
kreacja przestrzeni, kostiumu i scenografii: Anna Piotrowska,
realizacja światła: Dastin Greczyło, Krzysztof Soszka,
realizacja dźwięku: Jakub Ritter,
produkcja: Bytomski Teatr Tańca i Ruchu Rozbark, Centrum Teatru i Tańca w Warszawie, Teatr Zawirowania, Fundacja Rozwoju Tańca_eferte,
współprodukcja: Fundacja Scena Współczesna
Projekt Centrum Teatru i Tańca w Warszawie współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa. 

Liczby tworzą nas i nasze historie. Przychodzimy, jesteśmy i odchodzimy w liczbach. Statystycznie urealniamy w pędzie nasz byt. Świat liczb odkrywa absolutną eksplozję w teraźniejszości. Wyostrza powtarzalność, konstruuje rytuały codzienności. Świat policzalnych otworzył zasadę i zrozumienie, że nie ma przeszłości, że nie można się cofnąć. Matematyka nie uznaje przeszłości. Brakuje przestrzeni na refleksję, ze względu na ciągły pęd. Liczby są tak pojemne, że poszerzają świat i maksymalizują codzienność. Liczby, zbiory, ułamki, równania, energia i pęd ich policzalności. 4 strony świata, 2 plus 2, chrzest, komunia, ślub, wesele, pogrzeb, 4 kończyny, nr konta, stypa, 24 kręgi: szyjne, piersiowe, lędźwiowe, 32 zęby, pesel, 2 oczodoły, nr telefonu, 5 linii papilarnych … – ciągła analiza życia przez liczby. Ile to jest raz? Za – raz, raz, te-raz. Policzalni stali się dla mnie bohaterami przyszłości z przeszłości. Obecni w momencie performensu, a okryci nostalgią mojego spojrzenia. Porywacze, wyrywacze liczb schodzących do zera. Policzalność tworzy pewne napięcie w bohaterach, którzy ulegają bezwiednie presji czasu. Pielgrzymi celebrujący w dzienniku statystycznym, w globalnej energii bycia i doświadczania. (AP)

Anna Piotrowska
Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca, choreograf, reżyser, nauczyciel tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca - eferte, założycielka "mufmi" w Warszawie (1995 r). Od 1996 r. stworzyła 120 autorskich choreografii i przedstawień. Obecnie dyrektorka Teatru Rozbark i prodziekan Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie.

20.30 Rozmowy po tańcu
Klubokawiarnia Duży Pokój ul. I. Malmeda 3


NIEDZIELA (5.06)

11.00 Szlakiem działań festiwalowych Białystok – Supraśl, Anna Kraśnicka, wycieczka z przewodnikiem

10:10 Odjazd z Placu Jana Pawła II (parking przy wejściu bocznym do Parku Branickich)
Start wycieczki w Supraślu z parkingu przy Monasterze, ul. Białostocka

13.30 Instalacja ruchowo-plastyczna Dynamika Animacji, Dorota Baranowska i Tomasz Graczyk prapremiera, streaming live
Park Liceum Sztuk Plastycznych im. im. A.Grottgera w Supraślu w Supraślu


Materiał ruchowy i wykonanie: Towarzystwo Sztuki Surowej oraz studenci Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Filia w Białymstoku.
Skrzypce: Agnieszka Sobolewska
Koncepcja: Dorota Baranowska, Tomasz Graczyk

"Dynamika Animacji" to performance site specific realizowany przez artystów tańca współczesnego Towarzystwo Sztuki Surowej oraz studentów Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Filia w Białymstoku.

Porażająco piękny, z ciekawą historią, pałacowo-parkowy krajobraz, który obecnie jest siedzibą Liceum Plastycznego im. A .Grottgera w Supraślu będzie punktem wyjścia dla tancerzy/performerów oraz skrzypiec do ożywiania i poruszania…

Dorota Baranowska
Choreografka, tancerka, pedagog tańca współczesnego i kontakt improwizacji. W latach 2009-2013 wykreowała role do spektakli Grupy Przejściowej i Teatru Kolegtyw. Założycielka grupy Towarzystwo Sztuki Surowej, z którą tworzy autorskie choreografie oraz projekty. Członek Podlaskiego Stowarzyszenia Tańca. Stypendystka programu „Młodzi Twórcy” Prezydenta miasta Białystok oraz Marszałka Województwa Podlaskiego. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Pomocy Niesłyszącym MIG -iem oraz Fundacją Szansa dla Niewidomych. W 2001 r. nagrodzona za pracę społeczną: Wolontariat Roku.

Tomasz Graczyk
Tancerz, aktor, choreograf, nauczyciel akademicki, doktor w dziedzinie sztuk teatralnych. Na stałe związany z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Filią w Białymstoku, gdzie prowadzi zajęcia z tańca współczesnego i świadomości ciała. Ze środowiskiem tanecznym łączy go współpraca z wieloma polskimi i zagranicznymi choreografami (Karolina Garbacik, Witold Jurewicz, Anna Wytych-Wierzgacz, Anna Piotrowska, Eliza Hołubowska, Jacek Łumiński, Leszek Bzdyl, Jacek Owczarek, Kuik Swee Boon, Idan Cohen). Ówczesny członek Śląskiego Teatru Tańca, Teatru Tańca Alter oraz białostockiego Teatru Tańca Projekt.

Agnieszka Sobolewska
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie. Skrzypaczka. Pedagog. Muzycznie związana z Filharmonią Kameralną im. W. Lutosławskiego w Łomży.

15.00 Transport powrotny do Białegostoku. Parking przy Monasterze, ul. Białostocka, Supraśl

12.30 – 17.30 „Krótkotrwałość ” koprodukcja Šeiko Dance Company - Maciej Kuźmiński Company koprodukcja, żywa instalacja w przestrzeni miejskiej

18.00 „Blush” Michał Adam Góral, spektakl
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku , ul. H. Sienkiewicza 14


Czas trwania spektaklu: 50 min
UWAGA: Spektakl zawiera wulgarne/ niecenzuralne słownictwo.
Podczas spektaklu występuje bezpośredni kontakt artystów z publicznością.

Reżyseria i choreografia: Michał Adam Góral
Dramaturgia: Emilia Szulfer
Aktorzy: Anna Banasik, Wojciech Dolatowski, Michał Adam Góral, Karolina Graca
Performerka video: Nika Go
Kostiumy: Robert Łosyk
Scenografia: Rurzowa, Skucha
Światła: Michał Adam Góral,
Muzyka: Pimon Lekler
Charakteryzacja: Julia Hebel
Konsultacje aktorskie: Maciej Łagodziński
Video: Banasik, Góral
Partnerzy: Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie - Zamek Ujazdowski, Festiwal Rozdroże

„Nagość zaczyna się od twarzy, a bezwstyd od słów” - Simone de Beauvoir
Spektakl BLUSH porusza kwestię autentyczności w kontekście potrzeby przynależności do grupy oraz wstydu - emocji, która nawiedza nas regularnie. On sam, powiązany z myślami staje się cennym nośnikiem informacji. O jakie stany naszej egzystencji, manifestujące się w określonych warunkach chcesz zadbać? Czego chcesz doświadczać? BLUSH to spotkanie czterech postaci w przestrzeni teatralnej, zamkniętej scenografią na kształt prowizorycznego amfiteatru. Postaci podczas spektaklu dzielą się z widzem swoimi historiami, ukazując różne oblicza wstydu. Wszystkie historie wybrzmiewają na tle choreografii i bogatego ruchu bazującego na indywidualnych jakościach każdego aktora. Rozmowy o wstydzie mają sens. Są potrzebne. Uwalniają. Uzdrawiają. Pokazują przekonania. Budują zaufanie. Nie wstydź się wstydzić…

Michał Adam Góral
Absolwent prestiżowej uczelni Codarts Rotterdam University for the Arts w Holandii. W latach 2016-19 tancerz i wokalista Compagnie THOR w Brukseli w produkcjach "Anima Ardens" i "WaW - We are Woman". We wcześniejszych latach współpracował z wieloma teatrami w Polsce i Europie. Laureat Warszawskiego Konkursu Choreograficznego z pracą „N°2”. Wyreżyserował spektakle „Waterfallin", „Bolero”, „Quo Tendis", „Hippocampus”, „Uncommodum” oraz spektakl „BLUSH” wyprodukowany przez Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski. Jest autorem ruchu do teledysków m.in. dla Ralpha Kamińskiego, Baash, Wishlake, Łąki Łan, kilku reklam i gry „Bound” na PS4. Wystąpił w filmach - „Bare”, „Under the dress” reż. Alexander Vinogradov, oraz „Holy Lands.” Reż. Amanda Sthers.

19.00 Rozmowy po tańcu
"Gram off on", ul. H. Sienkiewicza 24


Bilety:
Przedsprzedaż (online):
ulgowy: 15 zł
normalny: 20 zł
karnet ulgowy na 5 spektakli: 60 zł
karnet normalny na 5 spektakli: 80 zł
Bilety ulgowe dla uczniów, studentów, emerytów za okazaniem ważnej legitymacji bezpośrednio przed wejściem na widownię.
Sprzedaż stacjonarna (1h przed każdym spektaklem, płatność tylko gotówką):
ulgowy: 20 zł
normalny: 25 zł
karnet ulgowy na 5 spektakli: 80 zł
karnet normalny na 5 spektakli: 100 zł
Bilety ulgowe dla uczniów, studentów, emerytów za okazaniem ważnej legitymacji bezpośrednio przed wejściem na widownię.

WYDARZENIA TOWARZYSZĄCE

PIĄTEK (3.06)

15.00 – 16.30 Warsztat taneczny, Anna Piotrowska „Motywacja i energia w tańcu”
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10

16.35 – 18.05 Warsztat taneczny, Alexey Torgunakov „Taniec neoklasyczny”
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10

SOBOTA (4.06)

10.00 – 11.30 Warsztat taneczny, Anna Piotrowska „Motywacja i energia w tańcu”
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10

11.40 – 13.10 Warsztat taneczny, Alexey Torgunakov „Taniec neoklasyczny”
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10

NIEDZIELA (5.06)

10.00 – 11.30 Warsztat taneczny, Alexey Torgunakov „Taniec neoklasyczny”
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10

11.40 – 13.10 Warsztat taneczny, Anna Piotrowska „Motywacja i energia w tańcu”
SDK DanceOFFnia, ul. Zwycięstwa 8/1 lok. 10

Cennik warsztatów:

karnet za trzy zajęcia po 1,5 h u jednego instruktora 150 zł
1 lekcja 1,5 h – 60 zł/lekcja
2 lekcje 1,5 h – 55zł/lekcja
3 lekcje 1,5 h – 50 zł/lekcja

Informacje o zapisach na warsztaty wkrótce na stronie www.festiwal-kalejdoskop.pl

Miejsce imprezy
Białystok

1079 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39