W ramach dwutygodniowej kampanii, rozdano mieszkańcom Białegostoku ponad 20 tys. torebek do sprzątania po pieskach oraz ponad 10 tys. ulotek informacyjnych. Wspomniane materiały można było otrzymać w większości sklepów zoologicznych w Białymstoku oraz podczas spaceru po miejskich parkach. Podczas dwóch weekendów kampanii, hostessy w koszulkach akcji w towarzystwie piesków rozdawały torebki i ulotki, opowiadając mieszkańcom o "Czystym Białymstoku".
W szkołach, sklepach zoologicznych oraz na niektórych osiedlach pojawiły się plakaty informujące o idei kampanii. Dodatkowo, strażnicy miejscy upominali przyłapanych na niesprzątaniu specjalnym, fikcyjnym mandatem, który powinien w humorystyczny sposób zmieniać nawyki właścicieli psów. Ponadto, we wszystkich białostockich parkach postawiono tabliczki z hasłem kampanii "Jeden spacer - kupa wstydu. Oszczędź sobie wstydu i mandatu w wysokości 500zł!".
Atrakcją kampanii były również konkursy dla mieszkańców oraz spółdzielni mieszkaniowych. W ciągu zaledwie 2 tygodni akcji, na stronie www.czystybialystok.pl zgłoszono ponad 20 prac konkursowych. Zwycięzcą konkursu dla instytucji została natomiast Administracja Osiedla "Przyjaźń", która w nagrodę otrzyma system do odstraszania gołębi z budynków.