Resort pracy liczy, że dzięki projektowi uda się stworzyć aż 100 tys. nowych miejsc pracy dla osób szukających zatrudnienia. Podjęte działania mają także na celu zmniejszenie bezrobocia w kraju.
Pracodawca, który chce ubiegać się o refundację części poniesionych kosztów, musi zawrzeć umowę ze starostą. Wówczas przez rok będzie otrzymywał zwrot części wydatków, które poniósł na wynagrodzenia, składki na ubezpieczenia społeczne bezrobotnego do 30. roku życia (którego skierował urząd pracy) czy przyznane mu nagrody. Zainteresowani muszą zgłosić się do powiatowego urzędu pracy.
Osoba, które podejmie pracę u takiego przedsiębiorcy, będzie miała gwarancję stabilnego zatrudnienia przez 24 miesiące (jest to wymóg, jaki musi spełnić, by otrzymać dofinansowanie).
Firmy zainteresowane udziałem w programie mogą zgłaszać się od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2017. Koszty związane z jego realizacją będą finansowane ze środków Funduszu Pracy. Na ten cel przeznaczono 2,8 mld zł.
justyna.f@bialystokonline.pl