Aż 37 osób chce przyjąć Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku. 26 z nich będzie zatrudnionych na stanowisku podinspektora, a 11 na stanowisku inspektora.
Wszyscy, którzy chcą pracować w charakterze podinspektora, powinni mieć wyższe wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe w administracji publicznej. Wymagana jest także znajomość zagadnień z zakresu świadczeń rodzinnych oraz związanych z podejmowaniem działań wobec dłużników alimentacyjnych. Należy też wykazać się umiejętnością redagowania decyzji i pism. Do obowiązków zatrudnionych osoby należało będzie m.in. przyjmowanie wniosków i udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych i wychowawczych.
Natomiast wszyscy zainteresowani stanowiskami inspektorskimi muszą, poza wyższym wykształceniem, mieć dwa lata stażu pracy (w tym doświadczenie zawodowe w administracji publicznej w wymiarze co najmniej roku). Kandydaci powinni również znać zagadnienia związane z prowadzeniem postępowania egzekucyjnego w administracji, obsługą komputera i innych urządzeń biurowych. Nowi inspektorzy będą mieli takie zadania jak m.in.: prowadzenie postępowań w sprawie umarzania, odraczania, rozkładnia na raty nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wychowawczych i z funduszu alimentacyjnego.
Szczegóły dotyczące ofert pracy można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.
dorota.marianska@bialystokonline.pl