W Małkini kierowcy mogą już bezpiecznie przejechać nad torami linii Warszawa – Białystok. Wiadukt zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Pociągi przejeżdżają pod obiektem, a samochody jadą po nowej jezdni, bez konieczności postoju przed rogatkami. Dla pieszych i rowerzystów przygotowano chodnik i ścieżkę rowerową. Długość wiaduktu bez dojazdów wynosi 110 m.
Jak informuje PKP, prace w okolicy będą jeszcze trwały do 2022 r. Wykonawca wkrótce przystąpi do rozbiórki dotychczasowego przejazdu w poziomie szyn i robót wykończeniowych na dojazdach do obiektu. Dzięki przebudowie odcinków przyległych ulic, budowie dwóch rond i dojazdów usprawni się komunikacja w miejscowości. Pozostały zakres robót nie ma wpływu na prowadzenia ruchu pociągów.
- Budowa wiaduktu to kolejna inwestycja PLK w Małkini związana z modernizacją linii Rail Baltca. Mieszkańcy korzystają z już nowych, wygodniejszych peronów z bezpiecznym przejściem podziemnym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów zwiększyło wprowadzenie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania. Od ponad półtora roku pociągi kursują po dwóch torach i nowych mostach na Bugu. Zlikwidowane zostało "wąskie gardło" i poprawiła się przepustowość na ważnej krajowej i międzynarodowej trasie - podkreśla Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK zaplanowały budowę 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Niektóre są już oddane do użytku, w przypadku innych trwają prace. Bezkolizyjne skrzyżowania budowane są w ramach dużego projektu współfinansowanego z Unii Europejskiej. Wartość inwestycji to 248 mln zł netto.
Nowe skrzyżowania to tylko jeden z elementów prac na trasie Rail Baltica. Już przebudowany jest jej fragment Warszawa - Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew – Białystok, a w sierpniu tego roku ruszyła modernizacja stacji Ełk. Trwają przygotowania do prac na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.
ewelina.s@bialystokonline.pl