W rytmie disco polo albo filmowo. Ciekawsza twarz kampanii, czyli spoty wyborcze [WIDEO]

2018.10.17 06:55
Ciekawy filmik lub teledysk może mieć o wiele większy wpływ na kampanię niż dziesiątki rozwieszonych plakatów. Lokalni politycy o tym nie zapominają.
W rytmie disco polo albo filmowo. Ciekawsza twarz kampanii, czyli spoty wyborcze [WIDEO]
Kadr

Kampania wyborcza różne ma oblicza. Na blokach, płotach i we wszystkich możliwych miejscach widzimy plakaty i bilbordy poszczególnych kandydatów, czy to na radnych, czy na prezydenta. Pojawiają się oni w telewizji, w radiu słyszymy ich głos, na portalach internetowych i w gazetach widzimy zdjęcia. Do tego dochodzą jeszcze portale społecznościowe i reklamy w internecie.

Po kilku tygodniach kampanii postronny obserwator może mieć dość tej sytuacji. Czasami jednak politycy zdobywają się na większą kreatywność, co np. mamy okazję ujrzeć w spotach wyborczych. Wówczas, prócz dobrze znanych twarzy, możemy chociaż zobaczyć kilka ciekawych kadrów. Wśród kandydatów na prezydenta Białegostoku nie wszyscy zdecydowali się na stworzenie własnego video, chociaż te, które pojawiły się, są wysokiej jakości.

Tadeusz Truskolaski postawił na wyróżnienie swoich największych osiągnięć z ostatnich 12 lat. W rytm energetycznej muzyki podróżujemy więc przez Białystok, przelatując nad plażą w Dojlidach, Białostockim Parkiem Naukowo-Technologicznym, Rynkiem Kościuszki, stadionem miejskim czy największymi inwestycjami drogowymi. Sam prezydent pojawia się dopiero na jego końcu, z krótkim przypomnieniem swoich zasług.



Na inny, bardziej artystyczny koncept, postawił Tadeusz Arłukowicz i jego komitet "Białystok na TAK". W teledysku stworzonym do piosenki wykonywanej przez Marcina Siegieńczuka, który kandyduje z list komitetu, kandydat spaceruje wraz ze swoją ekipa po Białymstoku, symbolicznie naprawiając różne problemy. Widzimy jednak też sporo kadrów z przestrzeni miasta, odnoszących się do obecnych władz, jak np. ogrodzenie lotniska. Zresztą także w samej piosence nie brakuje nawiązań do kontrkandydatów.



Jacek Żalek jako takiego spotu nie stworzył, ale w internecie pojawiło się kilka filmików promujących go jako kandydata, np. ten, w którym poparcia udziela mu sam Jarosław Kaczyński. Prezes mówi o tym, jak ważny jest Białystok i zapewnia, że Jacek Żalek to dobry wybór, potwierdzając, iż może on liczyć na wsparcie rządu i samego prezesa.



Jednak nie tylko kandydaci na prezydenta Białegostoku przygotowali spoty wyborcze. Ciekawy pomysł mieli startujący na radnych Koalicji Obywatelskiej, którzy zachęcają do wzięcia udziału w wyborach. W filmiku pod hasłem "Ważny mecz o Białystok", w którym udział bierze m.in. Rafał Grzyb, radni przekazują sobie piłkę i mówią o nowy pomysłach, które wprowadzą w Białymstoku.



Na sprawdzony w naszym regionie klimat disco-polo postawili działacze PSL-u. W teledysku do skocznego utworu widzimy kandydatów Ludowców do sejmiku województwa, a z piosenki dowiadujemy się, że są oni "the best".



Na bardzo oryginalny pomysł wpadła natomiast Ewa Kulikowska – burmistrz Sokółki, która startuje na kolejną kadencję. O swoich zasługach przypomniała w filmiku, w którym udział wzięli aktorzy z dobrze znanego filmu – "U Pana Boga za piecem", częściowo nagrywanym właśnie w Sokółce.



Niektóre filmiki zostały umieszczone na naszym kanale, ponieważ nie można było ich znaleźć na YouTube, a bez tego nie moglibyśmy ich umieścić w artykule.

Mateusz Nowowiejski
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl

1139 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39