Ostatnie duże wydatki na turystykę
- Co prawda nowa strategia rozwoju mocno ograniczyła nasze zakusy co do oceny potencjału turystycznego województwa podlaskiego, to są jednak miejsca, do których ludzie chętnie przyjeżdżają - mówi marszałek województwa Jarosław Dworzański i zaznacza, że region będzie nadal promować najatrakcyjniejsze miejscowości.
Dlatego też urząd marszałkowski postanowił zorganizować w budynku Opery przy ul. Odeskiej Regionalne Centrum Informacji Turystycznej.
- Opera i Filharmonia Podlaska jest produktem turystycznym sama w sobie, więc trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce - uważa Dworzański.
Informacja w operze
Centrum Informacji Turystycznej powstało w ramach dużego projektu "Podlaskie - odwieczna potrzeba natury". W jego ramach wydano m.in. 200 tys. folderów opisujących nasz region, zorganizowano parady województwa i imprezy promocyjne w Warszawie czy niemieckim Dingolfing. Trwa też zakrojona na dużą skalę kampania w mediach ogólnopolskich - reklamy zachęcające do odwiedzenia Podlaskiego pojawią się w TVN, na Onecie czy w Gazecie Wyborczej. Pochłoną one około 40% z całej wartości projektu opiewającego na 8 mln zł.
Centrum znajduje się na parterze budynku opery, po lewej stronie od wejścia. Można tam skorzystać ze stanowiska komputerowego, stołu multimedialnego, tabletów.
- Tego wyposażenia zazdrościć może wiele Regionalnych Centrów Informacji Turystycznej - ocenia obecny na otwarciu Mirosław Nalazek z Polskiej Organizacji Turystycznej.
W nowym CIT można otrzymać przewodniki po regionie, kupić drobne pamiątki, działa tam call center, przez które udzielane są informacje podróżnym. Turyści mogą zdobędą w nim wiedzę nie tylko w języku polskim, ale też w angielskim, francuskim i rosyjskim.
Centrum przez cały rok będzie działać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17, a w sezonie - od 1 czerwca do 15 września - dodatkowo w soboty i niedziele w godz. 10-17. Pracuje w nim jedna osoba na etacie oraz dwoje stażystów. Centrum prowadzi Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna.
28 certyfikowanych centrów w regionie
Przy okazji otwarcia CIT w Białymstoku, przyznano również certyfikaty lokalnym centrom działającym w regionie. Otrzymuje się je w 4 kategoriach jakości, a poświadczają one, że dana placówka turystów informuje rzetelnie i kompleksowo.
Takich miejsc jest w województwie już 28. Najwyższą kategorię - 4-gwiazdkową - otrzymały centra informacji turystycznej w Augustowie, Suwałkach oraz w parkach narodowych: Wigierskim i Biebrzańskim.
ewelina.s@bialystokonline.pl