- Celem pilotażu jest ograniczenie, a docelowo wyeliminowanie, obiegu papierowych dokumentów i zastąpienie ich dokumentami elektronicznymi. Oznacza to oszczędności, ale też zwiększenie przejrzystości prowadzonych spraw, wydajności pracy, poziomu informatyzacji urzędu i elektronizację procedur administracyjnych - informuje rzecznik prasowy wojewody, Jolanta Gadek.
Pilotaż prowadzony jest w naszej placówce, gdyż to właśnie ona od lat znajduje się w czołówce polskich urzędów stosujących nowoczesne rozwiązania i e-administrację. Od marca 2008 r. funkcjonuje tam podwójny obieg dokumentów - w wersji papierowej i elektronicznej. Dotychczas dublowano czynności, teraz sprawy będą załatwiane tylko elektronicznie. Wpływająca, papierowa korespondencja będzie skanowana i w takiej formie przechowywana.
Program elektronicznego obiegu dokumentów jest oceniany przez MSWiA oraz archiwum państwowe. Doświadczenia przy jego obsłudze pozwolą przygotować ustawę, która wprowadzi elektroniczny obieg dokumentów w całej administracji rządowej i samorządowej w Polsce.