Wschodzący Białystok Superliga Tenisa Stołowego - tak od ubiegłego roku nazywała się najwyższa polska klasa rozgrywkowa w tenisie stołowym. Wtedy Białystok, po raz pierwszy w Polsce jako miasto (nie sponsor-firma), zaangażował się w całe rozgrywki jako sponsor tytularny.
Teraz ponownie magistrat chciałby, by logo Wschodzącego Białegostoku było wyeksponowane w trakcie wszystkich transmisji i retransmisji telewizyjnych z imprez sportowych i zawodów w ramach profesjonalnych rozgrywek najwyższej klasy rozgrywkowej tenisa stołowego w Polsce. Ponadto żółto-czerwone "słoneczko" ma pojawiać się w trakcie konferencji prasowych, wywiadów i konferencji szkoleniowych, na biletach i plakatach meczowych oraz na stronie internetowej ligi i na koszulkach meczowych tenisistów wszystkich drużyn. Co najważniejsze, fraza "Wschodzący Białystok" ma znaleźć się w nazwie rozgrywek.
Superliga ofertę z kwotą, za jaką byłaby gotowa promować Białystok, musi złożyć w magistracie najpóźniej 15 marca. Tenisiści z białostockim logo mieliby grać do 15 czerwca 2013 r.
W tegorocznym budżecie Białegostoku w sumie na promocję poprzez sport zarezerwowano 4 mln zł.
- Usługa promocyjna w Ekstraklasie piłki nożnej (pieniądze dla Jagiellonii - przyp. E.S.) została wyceniona na 2,8 mln złotych brutto. Pozostała kwota przeznaczona jest na inne dyscypliny, m.in. tenis stołowy, siatkówkę i prawdopodobnie boks - wyjaśnia Urszula Mirończuk, rzeczniczka prasowa prezydenta miasta.
W tej chwili trwa przetarg na promocję Białegostoku poprzez sport skierowany do siatkarek. Najprawdopodobniej między AZS (o ile nie spadnie z ligi), Superligę tenisa stołowego i białostockich bokserów zostanie rozdzielone 1,2 mln zł.