Najwyższa jakość każdego elementu
Warsztaty montujące instalacje gazowe do samochodów korzystają z zestawów przygotowanych przez producentów lub komponują je samodzielnie z części tej samej lub różnych marek. W obu sytuacjach, system zasilania się sprawdzi, o ile jego elementy zostaną właściwie dobrane do wymagań i konstrukcji silnika.
Często zdarza się, że dobór komponentów podyktowany jest przede wszystkim chęcią zbicia ceny, bez dbałości o zachowanie odpowiedniej jakości. Instalacja gazowa jest tak dobra, jak dobry jest jej najsłabszy element! Sam fakt, że w skład instalacji wchodzi sterownik renomowanej marki, np. STAG nie gwarantuje jeszcze, że będzie ona bezawaryjne działała.
Jeśli do markowego sterownika podłączymy najtańsze, nie dość wydajne i precyzyjne wtryskiwacze innych producentów, silnik nie będzie pracował prawidłowo. Wybór instalacji najtańszej, nieodpowiednio skonfigurowanej często wiąże się z koniecznością częstej regulacji układu zasilania, a w skrajnych przypadkach może spowodować poważniejsze usterki.
Przemyślane decyzje w cenie
Na rynku dostępne są także instalacje, których ceny wielokrotnie przewyższają koszt montażu najtańszej instalacji i są znacznie wyższe od cen urządzeń, które równie dobrze spełniają swoją rolę. Szczególnie w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie brakuje ofert montażu instalacji za 8-10 tys. zł! Są to często bardzo przemyślane, świetnie działające zestawy, niemniej ich koszt jest bardzo wysoki w porównaniu do wartości samochodu i przekracza też często spodziewane oszczędności.
Im mniejsze spalanie paliwa w samochodzie, tym dłużej będzie trwał zwrot inwestycji. Im niższe przebiegi, tym niższa opłacalność przedsięwzięcia. A przecież instalację LPG zakładamy do samochodu po to, by oszczędzać! Zwrot inwestycji nie powinien trwać zbyt długo, np. 3 lata. Przez ten czas samochód może się zużyć, ulec kolizji czy znudzić.
Nawet w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie ma potrzeby inwestowania np. 8 tys. zł w alternatywny układ zasilania. Połowa tej kwoty często wystarczy z naddatkiem!
Na rynku są dostępne bardzo dobre instalacje pośredniego wtrysku paliwa gazowego zoptymalizowane pod kątem współpracy z nowoczesnymi silnikami wyposażonymi w bezpośredni wtrysk benzyny i najnowocześniejsze układy katalityczne, które doskonale spełniają swoje zadanie i są w pełni bezpieczne dla silnika. Taka inwestycja zwraca się szybko.
Nie warto przepłacać
W przypadku kilkuletnich samochodów ze "zwykłym" - pośrednim wtryskiem benzyny - na rynku jest bardzo wiele doskonałych instalacji w dostępnych cenach. Co więcej, można się zdecydować na bardzo dobre komponenty polskiej produkcji. Takie marki jak STAG są obecne na rynkach całego świata od lat i stanowią coraz bardziej wymagającą konkurencję dla marek włoskich czy holenderskich.
Zamiast 8 tys. zł wystarczy zainwestować 3,5-4 tys. zł, a zamiast 5 tys. zł – połowę tej kwoty. Instalacje LPG ze średniej półki cenowej jakością i funkcjonalnością doganiają produkty najdroższe, więc po co przepłacać? By zmniejszyć ryzyko kupna systemu zasilania trudnego w serwisowaniu czy też niskiej jakości, warto szukać warsztatów należących do sieci punktów, które wzajemnie honorują gwarancje. Dzięki temu, wówczas gdy dojdzie do usterki nawet poza miejscem zamieszkania, nie będzie problemu z jej usunięciem.
Więcej informacji na stronie internetowej.
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]