Festiwal, jak co roku, planowany był na wiosnę. Jednak pandemia pokrzyżowała te plany i imprezę przeniesiono na początek roku szkolnego. Odbyła się ona w dniach 3-6 września.
Impreza została otwartą wystawą Piotra Janowczyka "Ich dwoje" / "Dances With Sculptures". Wcześniej odbywały się próby do performance w przestrzeni miejskiej z Anną Piotrowską, na schodach Teatru Dramatycznego. Natomiast pierwszym spektaklem festiwalu był "Absolutely Fabulous Dancers" formacji Hoteloko Movement Makers.
W programie imprezy znalazło się także kilka innych spektakli i tanecznych pokazów: "Tens" Marta Wołowiec, "Poczekalnia 19" (choreografia: Karolina Garbacik), "Ostatnie solo K." (koncepcja, choreografia, wykonanie: Ryszard Kalinowski), "ce_real mothers" (koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska), "Karaoke" (koncepcja: Tomasz Ciesielski), "Mute" Janusza Orlika i wieczór młodych twórców/krótkie formy: Elizy Hołubowskiej i Elizy Kindziuk.
Nie zabrakło szeregu działań pozaspektaklowych, m.in.: spaceru międzypokoleniowego tanecznym szlakiem, tanecznych lunchy i pospektaklowych rozmów o tańcu.
W tym roku festiwal podjął nowy temat przewodni - pokoleniowość. W centrum zainteresowania festiwalu znalazło się znaczenie pokoleniowej zmiany warty w twórczości najwybitniejszych tancerzy, jej wpływ na pojawiające się nowe sposoby budowania artystycznej wypowiedzi oraz budowanie dialogu pokoleniowego wśród odbiorców.
Wydarzenia festiwalowe odbywały się w tradycyjnej formule, niektóre z nich miały swoją transmisję online. Spektakle grane były w Uniwersyteckim Centrum Kultury, Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz Studio Działań Kreatywnych Danceoffnia.
Organizatorem festiwalu było Podlaskie Stowarzyszenie Tańca, a portal BiałystokOnline - patronem medialnym wydarzenia.
anna.d@bialystokonline.pl