- Te 2,2 mld zł za 2009 rok świadczą o potencjale naszej spółdzielni i dynamicznym rozwoju - mówi Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol. - Ale przede wszystkim świadczą o wielkim zaufaniu klientów do naszych wyrobów i o wysokiej jakości naszych produktów. Obecnie, gdy rynek nasycony jest produktami mleczarskimi, zarówno krajowymi, jak i zagranicznymi i panuje bardzo duża konkurencja na półce - to właśnie jakość jest często czynnikiem dominującym w wyborze produktu i sprawiającym, iż klient pozostanie wierny temu produktowi, czy danej marce - dodaje.
W tym roku spółdzielnia prognozuje sprzedaż w wysokości 2,5 mld zł. Na inwestycje przeznaczy w bieżącym roku około 100 mln zł - w większości środki pójdą na powiększenie zdolności produkcyjnych wyrobów UHT, serów oraz produktów świeżych.
SM Mlekpol posiada około 40 proc. udziału w krajowym rynku mleka UHT. Skupuje i przerabia 13 proc. pozyskiwanego w kraju surowca. Spółdzielnię tworzy 12 zakładów w: Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie, Augustowie, Bydgoszczy, Sokółce, Dąbrowie Białostockiej, Radomiu, Zwoleniu i Gorzowie Wielkopolskim. Zatrudnia ona ponad 2400 osób.