Błędne dane - poważny problem
Dzięki przekazaniu prawidłowych danych do urzędu skarbowego podatnik będzie mógł zalogować się do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP.
W przypadku przekazania błędnych danych, system nie będzie mógł wygenerować i udostępnić osobie, dla której jest wysyłana informacja, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT. Tym samym, osoba ta nie będzie mogła skorzystać z ulg i rozliczeń, które mogą wpłynąć na wysokość zwrotu nadpłaty podatku.
Wpisanie prawidłowych danych rejestracyjnych w informacji o przychodach pracownika jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Nieprawidłowy numer PESEL/NIP lub wpisanie ciągiem tych samych cyfr (np. 1111111111 czy 9999999999) utrudni, a często nawet uniemożliwi podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2023 r. w usłudze Twój e-PIT.
Gdzie znaleźć formularze?
Aktualne wersje formularzy: PIT-11 – wersja 29 oraz PIT-40A/11A – wersja 21 są dostępne do pobrania na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników. Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Zapewni to wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
24@bialystokonline.pl