Pierwsze zgłoszenie nadesłano zaraz po uruchomieniu platformy - 6 października o godz. 12.43. Teraz jest ich ponad 100, w tym kilkanaście napłynęło w weekend. Około 20% nie dotyczy spraw, za które odpowiedzialny jest urząd miejski. Pozostałe dotyczą np. uszkodzenia nawierzchni drogi, oświetlenia ulicznego, awarii sygnalizacji świetlnej, odpadów komunalnych czy pielęgnacji zieleni. Inne związane są z Białostocką Komunikacją Miejską czy źle zaparkowanymi samochodami. 20 problemów zgłoszonych przez mieszkańców już załatwiono.
Aby dodać zgłoszenie lub usterkę występującą w przestrzeni miejskiej, wystarczy wejść na www.citty.bialystok.pl. Bezpłatną aplikację można pobrać ze sklepu Apple App Store (iOS) i Google Play (Android). Aplikacja jest dostosowana do potrzeb osób niewidomych, niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo oraz niesłyszących. Została stworzona także z myślą o seniorach oraz osobach, które nie są biegłe w obsłudze komputera i internetu. Uwagi i opinie mieszkańców o samej aplikacji można nadsyłać na adres e-mail: citty@um.bialystok.pl.
Platforma to kolejny kanał komunikacji z mieszkańcami. Od listopada 2014 r. pod numerem 85 879 7979 funkcjonuje infolinia urzędu, która przyjęła już ponad 96 tys. zgłoszeń i pytań od białostoczan. Za obsługę infolinii, a także platformy CiTTy, odpowiedzialne jest Centrum Obsługi Teleinformatycznej.
24@bialystokonline.pl