Najtańszą ofertę na budowę ostatniego z mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S8, realizowanych przez oddział GDDKiA w Białymstoku, fragmentu - od węzła Poręba (bez węzła) do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, złożyło konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wykonawca gotowy jest zrealizować 16-kilometrową trasę za 404,47 mln zł.
W przetargu swoje oferty złożyło 8 podmiotów gospodarczych. Wszystkie zaproponowały najdłuższy przewidywany okres gwarancji – 10 lat i najkrótszy czas wykonania - 22 miesiące (bez okresów zimowych). Oferty wahały się od wspomnianych 404,47 mln zł do 464,14 mln zł złożonej przez konsorcjum Mirbud PBDiM Kobylarnia S.A. - poinformował białostocki oddział GDDKiA.
W tej chwili znane są oferty na budowę wszystkich odcinków mazowieckiej S8 - od Wyszkowa do Białegostoku.
Na odcinek od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego (9,4 km) najniższą ofertę przedstawiła firma POLAQA Sp. z o.o. - 248,9 mln zł; odcinek od węzła Poręba (bez węzła) do obwodnicy Ostrowi (16,11 km) najtaniej jest gotowe budować konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. - za 404,46 mln zł; zaś na odcinek od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba wraz z węzłem (12,99 km) najlepszą propozycje cenową złożyła firma SKANSKA S.A. - 334,7 mln zł.
W pierwszym kwartale przyszłego roku zostaną podpisane umowy z wykonawcami trzech odcinków mazowieckiej części S8.
Zobacz też:
S8 Białystok - Warszawa. Wiosną ruszy budowa trzech odcinków, miasto szykuje czwarty
ewelina.s@bialystokonline.pl