To już 18. edycja Podlaskiej Marki
Wystartowała kolejna, 18. już edycja Podlaskiej Marki. Obecnie uznawana jest za jeden z najbardziej prestiżowych plebiscytów organizowanych w naszym regionie. Z roku na rok wydarzenie cieszy się coraz większą popularnością:
- To już 18. edycja konkursu Podlaska Marka. Konkursu , który ma już swoją renomę, jest już pewną wizytówką województwa podlaskiego, ale też pokazuje to, co najlepsze pod względem kulturalnym czy gospodarczym - powiedział marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
Poprzednią edycję udało się zrealizować mimo pandemii, która niewątpliwie utrudniała przeprowadzenie konkursu.
- Mimo trudności staraliśmy się to rozstrzygnąć jak najbardziej sprawiedliwie, staraliśmy się docenić instytucje i osoby, które robią coś nadzwyczajnego, czego nikt inny nie robi, z czego możemy być dumni, bo rozchodzi się to na cały kraj i Europę – powiedział Kosicki.
Nabór do tegorocznej edycji Podlaskiej Marki trwa do 7 lutego. W tym roku będzie trochę zmian. Do tej pory było 9 kategorii, teraz będzie ich więcej:
- Wprowadziliśmy 10. kategorię - "Marka bez barier". O nagrody będą tu mogły ubiegać się przedsiębiorstwa, instytucje, które wychodzą naprzeciw osobom z niepełnosprawnościami, albo wspierają osoby niepełnosprawne. To jest kategoria, która się pojawiła po dyskusjach zarówno wewnątrz kapituły, ale i takie głosy do nas dochodziły, by docenić tych, którzy wspierają osoby niepełnosprawne, promują niepełnosprawność – wyjaśnił marszałek. - Zobaczymy jak nam się to przyjmie, to ciekawa kategoria i sami będziemy zastanawiali się, kogo docenić.
Zmianie uległ Tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. Dotychczas otrzymywała go wybrana branża, teraz wybierana będzie firma.
Stwierdziliśmy, że tutaj najlepiej będzie, jeśli zarząd województwa będzie wskazywał firmę, która będzie stanowiła wizytówkę województwa podlaskiego – stwierdził Kosicki.
Podlaska Marka ma też teraz nowy znak, którym posługują się już laureaci poprzedniej edycji.
1300 produktów zgłoszonych do konkursu
W poprzedniej edycji Podlaskiej marki wpłynęło 177 zgłoszeń i oddano 10 tys. głosów. W całej historii udział w konkursie wzięło 1300 produktów i oddano 190 tys. głosów w 9 kategoriach: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0.
Laureaci Podlaskiej Marki otrzymują nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł. Mogą też liczyć na promocję w mediach społecznościowych i ogólnopolskich. Mają też możliwość używania znaku Podlaskiej Marki.
Tegoroczna gala finałowa, podczas której poznamy laureatów konkursu zaplanowana jest na maj – czerwiec. Dokładny termin będzie zależał od sytuacji związanej z pandemią COVID-19.
Laureaci 17. edycji 17:
- Lokalni Naturalni;
- Miody Pitne z Augustowskiej Miodosytni;
- Teatr Wierszalin - Objazd mickiewiczowski – wzorem Reduty;
- Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar;
- PKO Białystok Półmaraton;
- Grupa ratownicza Nadzieja;
- Grupa technologiczna TenderHut;
- Miejskie Centrum Przesiadkowo-Komunikacujne w Łomży;
- Centrum Badawczo-Rozwojowe – Wspólne przedsięwzięcie firm z województwa podlaskiego w ramach Przemysłu 4.0.
Tytuł Podlaska Marka Konsumentów w tym roku przypadł Białostockiemu Klubowi Kibiców Niepełnosprawnych BKKN.
Jak wziąć udział w konkursie? Należy wypełnić formularz na stronie www.podlaskamarka.pl i przesłać go do 7 lutego.
justyna.f@bialystokonline.pl