Organizatorem kampanii "Studiuj w Białymstoku" jest Urząd Miejski w Białymstoku.
- Planując akcję "Studiuj w Białymstoku", chcieliśmy pokazać zarówno maturzystom, jak i studentom, że Białystok to miasto rozwijające się, oferujące szerokie perspektywy i otwarte na nowych mieszkańców - powiedziała Edyta Mozyrska z departamentu kultury, promocji i sportu Urzędu Miejskiego w Białymstoku. - Zależy nam na tym, aby studenci nie tylko rozpoczynali u nas studia, ale także wiązali z miastem swoje przyszłe zawodowe życie – dodała.
Prezydent Białegostoku uważa, że kampania niosąca tak pozytywny przekaz będzie owocowała tym, iż nasze miasto zacznie się postrzegać jako miejsce, w którym można realizować swoje pasje i marzenia.
- Bardzo ważne jest, by miasto współpracowało z uczelniami. Białystok niewątpliwie jest miastem młodym, który stawia na akademickość. Obecnie konieczne jest stosowanie różnych metod, które mają zachęcać młodzież, by tutaj przyjeżdżała, bo naprawdę warto – mówił Tadeusz Truskolaski.
W ramach kampanii w 6 województwach pojawi się 105 bilbordów, które będą promowały naukę w naszym mieście.
Organizatorzy postanowili też zorganizować konkurs. Młodzi ludzie w grupach od 2 do 4 osób będą mieli za zadanie nakręcenie filmiku, w którym odpowiedzą na pytanie "A dlaczego Białystok?". Komisja wybierze najciekawszy z nich, który najbardziej przemawia do odbiorców. Zwycięzcy otrzymają na rok mieszkanie w centrum miasta oraz smartfony. Staną się też vlogerami – będą promowali miasto za pomocą vloga (bloga internetowego, którego zasadniczą treść stanowią samodzielnie nakręcone filmiki). Dlatego młodzi ludzie otrzymają też karnety wstępu do różnych instytucji kulturalno-rozrywkowych, które mogliby nagrywać i promować na swojej stronie. Zgłoszenia będą przyjmowane na stronie kampanii: www.studiuj.bialystok.pl
justyna.f@bialystokonline.pl