- Jej cel to edukacja w zakresie metod antykoncepcyjnych. Chcemy, aby młodzi ludzie podejmowali świadome decyzje o rodzicielstwie - mówi Izabela Sałamacha, koordynator kampanii.
Z badań przeprowadzonych przez CBOS wynika, że aż 51 procent młodych Polaków uważa, że edukacja na temat życia seksualnego przekazywana w szkole jest niedostateczna. Nieświadomość może prowadzić do rodzinnych dramatów związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. - W Polsce nie ma systemu wychowania seksualnego w szkołach. Wiele zajęć prowadzonych jest na niskim poziomie przez nieodpowiednie osoby. Tymczasem lepiej, żeby wiedzę na temat świadomego planowania rodziny przekazał specjalista z zewnątrz, np. seksuolog - dodaje Izabela Sałamacha.
Kampania na Rynku Kościuszki cieszyła się zainteresowaniem białostoczan. Dzieci malowały szczęśliwą rodzinę. Brały udział w grach i zabawach pod opieką animatora. Dla młodzieży przygotowano broszury o antykoncepcji. Można było też rozwiązać quiz edukacyjny i zdobyć nagrody oraz skorzystać z bezpłatnych konsultacji specjalistów, m.in. ginekologa, położnika, doradcy rodzinnego. Porad udzielała także Małgorzata Tymińska, położna i certyfikowany doradca laktacyjny ze Szkoły Rodzenia "Dar". - Szkoła rodzenia przygotowuje nie tylko do porodu, ale też do rodzicielstwa. Daje również przygotowanie w sferze psychiki - wyjaśnia. - Część kobiet, które miały cesarskie cięcie nie wiedziały, że też mogły uczęszczać do szkoły rodzenia. Tymczasem porady są przeznaczone nie tylko dla pań rodzących naturalnie.
Akcja "Kiedy 1+1=3" rozpoczęła Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa, który uwzględnia Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca. To dobry czas, by przypomnieć o sprawach, które wpływają na dojrzałe planowanie rodziny. Kolejne happeningi są planowane w Krakowie, Olsztynie, Łodzi i Poznaniu.
Portal Białystok Online patronował kampanii.