Zdarza się, że pod choinką znajdujemy wadliwy świąteczny prezent. W takiej sytuacji pomocy może udzielić nam Miejski Rzecznik Konsumentów.
- W tym roku, jak i w latach poprzednich, rzecznik nie zaobserwował wzrostu spraw dotyczących reklamacji wadliwych prezentów świątecznych. W grudniu każdego roku pojawiają się jednak konsumenci, którzy chcą uporządkować sprawy, w tym dotyczące reklamacji, z końcem roku – informuje Ewelina Puciłowska z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Najwięcej zgłoszeń, które przyjmuje Miejski Rzecznik Konsumentów, to przede wszystkim reklamacje obuwia i odzieży, elementów wyposażenia wnętrz, sprzętu elektronicznego i artykułów gospodarstwa domowego. Spora liczba konsumentów zwraca się do rzecznika także ze sprawami umów sprzedaży towarów i usług zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Rzecznik nie prowadzi akcji typu "świąteczne porady". Porad będzie udzielał na bieżąco w swoim biurze, w tym telefonicznie i za pośrednictwem poczty elektronicznej. Biuro, tak jak urząd miejski w Białymstoku, w okresie świąteczno-noworocznym będzie czynne bez zmian, tj. w poniedziałki w godz. 8.00–17.00, a od wtorku do piątku w godz. 7.30–15.30 – mówi Puciłowska.
Należy pamiętać, że pomoc prawna może być udzielona jedynie osobom, które są mieszkańcami Białegostoku i dokonały np. zakupu wadliwego towaru bez związku ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową. Mieszkańcy innych niż Białystok miejscowości właściwych rzeczników konsumentów znajdą w swoim powiecie.
- Miejski Rzecznik Konsumentów w Białymstoku udziela pomocy prawnej konsumentom również za pośrednictwem korespondencji elektronicznej. Wymogiem jest wskazanie imienia i nazwiska oraz adresu konsumenta – przypomina Puciłowska.
Urząd zapewnia, że sprawy rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki w kolejności, w jakiej są zgłaszane. Czas oczekiwania zależy też od tego, jak skomplikowana jest sprawa.
dorota.marianska@bialystokonline.pl