Geniusz od małego
Wielu badaczy jest zgodnych, że wszystkie dzieci od narodzin są geniuszami. Mają one pamięć fotograficzną, potrafią rozróżnić widziane ilości elementów, mogą nauczyć się dowolnego języka w ciągu pierwszych lat życia.
Każde dziecko może nauczyć się absolutnie wszystkiego, co zostanie mu przedstawione w jasnej, czytelnej formie. Maluchy uczą się niezwykle szybko. Dzieci 3-4-letnie wszechstronnie rozwijane mogą w kilka sekund wykonywać obliczenia matematyczne w pamięci, czytać ze zrozumieniem książki, grać na instrumentach, a nawet komponować własne utwory muzyczne.
Odejście od schematu
Dlaczego więc tak wiele dzieci ma kłopoty w szkole? Dlaczego rodzice dzieci szkolnych nie widzą tego, o czym mówią badacze? Niestety brak wiedzy rodzica sprawia, że przez pierwszych 6 lat życia dziecka robimy wszystko, by pozbawić go wykorzystania tego geniuszu. Mózg, podobnie jak muskuły, kształtuje się poprzez trening. Wystarczy więc, abyśmy pozwolili dziecku widzieć szybko czytany tekst, obserwować błyskawicznie wykonywane obliczenia, słuchać języków obcych albo pozwolić zapamiętywać wiele informacji naraz. Zamiast tego uczymy dziecko liter i lewopółkulowego czytania poprzez składanie głosek. Zanudzamy dzieci liczeniem do dziesięciu, nazywając różnymi liczebnikami obiekty wyglądające tak samo. Nikt z dorosłych, kiedy widzi na stole 3 kubki, nie liczy: jeden, dwa, trzy. Wiemy, ile ich jest, ale dziecku przypisujemy mniejsze umiejętności.
Trenowanie prawej półkuli
Jak więc umożliwić mu pracę prawą półkulą? Trzeba wiedzieć, że jest ona odpowiedzialna za zdolności intuicyjne i obrazowe widzenie świata. Uczenie dziecka czytania pełnymi słowami, wyrażeniami, zdaniami, które polega na przypisywaniu określonym symbolom graficznym obrazów, trenuje prawą półkulę. Przy odpowiednio skonstruowanym programie rozwoju zdolności dziecka, możemy szybko pokazać mu pojedyncze słowo tylko raz, bez konieczności powtórzeń. Powinno być ono duże i zaprezentowane na kontrastowym tle, bez symboli czy obrazków.
Podobnie możemy nauczyć dziecko matematyki. Najpierw uczymy liczebności, pokazując pewną ilość elementów i nazywając ją odpowiednim liczebnikiem, później prezentujemy symbole graficzne, czyli cyfry i liczby. Pobudzimy pracę prawej półkuli i wyobraźnię dziecka.
W ruch wszystkie zmysły
Wymyślmy zabawy, w których dziecko będzie mogło poczuć się kimś innym. Starajmy się zaangażować wszystkie zmysły dziecka. Niech czuje zapach, smak, dotyk i dźwięk. Wszelkiego rodzaju dzieła plastyczne, zarówno te, które powstają za pośrednictwem kredki, ołówka czy pisaków, jak i te, do stworzenia których angażujemy obie ręce
Uruchamiajmy, stymulujmy i wzbogacajmy myślenie, mowę i wyobraźnię dziecka. W trakcie zajęć doskonali się komunikacja pomiędzy dwoma półkulami, dlatego warto dawać dziecku jak najwięcej możliwości do nieskrępowanej twórczości.
Profesjonalista pomoże
Skorzystaj z profesjonalnej pomocy. Akademia Nauki chce pomóc Ci w kształtowaniu Twojego dziecka jako geniusza. Wyposaży Cię w niezbędną wiedzę oraz narzędzia, jak tego dokonać. Oferuje kursy rozwoju intelektu i efektywnej nauki dla dzieci już od 3. roku życia, młodzieży i dorosłych. Weź udział w Dniach Otwartych oraz cyklu bezpłatnych lekcji pokazowych.
Harmonogram dostępny na stronie: www.bialystok.akn.pl. Zapisz się już dziś i ciesz się swoim małym, wielkim Geniuszem!
[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]