Prowadzisz biznes w Białymstoku? Nie zapomnij o pozycjonowaniu!

2022.05.15 20:19
Prowadzenie firmy w sieci jest bardzo wymagające. Przedsiębiorca musi zmierzyć się z niską popularnością swojej witryny na tle innych oraz z mocną konkurencją. Jak to zrobić? Działaniami marketingowymi. Najważniejszym z nich wszystkich jest pozycjonowanie, czyli podnoszenie pozycji sklepu w e-commerce w wyszukiwarce Google. To jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań. Warto je poznać bliżej.
Prowadzisz biznes w Białymstoku? Nie zapomnij o pozycjonowaniu!

Jak poprawić konkurencyjność firmy na tle innych?

Coraz więcej przedsiębiorców przenosi swój biznes do sieci. Jedni zauważają znacznie niższe koszty prowadzenia działalności, a inni możliwość błyskawicznego rozwoju. Nie ma jednak róży bez kolców w postaci ogromnej konkurencji. Niestety walka z nią jest żmudna, trudna i niepewna, dlatego część osób decyduje się na oddanie swojej przyszłości losowi. To jednak duży błąd. Na rynku e-commerce znajdziemy wiele działań marketingowych, które mogą doprowadzić każdą witrynę aż na sam szczyt popularności.

Wśród wielu działań warto wymienić przede wszystkim artykuły sponsorowane. Są to treści, które trzeba umieścić na wybranej domenie zewnętrznej o dobrej reputacji w wyszukiwarce Google. Dzięki temu reklamodawca uzyskuje dwie zalety. Pierwszą jest nagły i szybki napływ ruchu, a drugą pozytywny wpływ na SEO.


Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to jeden z najważniejszych i najtrudniejszych procesów w marketingu internetowym. Polega na poprawie pozycji wybranej strony na tle innych w wyszukiwarce Google, która w Polsce cieszy się wśród internautów zdecydowanie największą popularnością. Warto na nią trafić i uzyskać w niej jak najwyższe miejsce. Google w swoich zasobach ma kilkaset milionów stron oraz grafik czy plików, dlatego przez większość internautów jest traktowana jako podstawa skarbnica wiedzy na temat ogólnodostępnych witryn. Możesz znaleźć na niej wszystko – od blogów, poprzez katalogi, aż na forach kończąc.

Google wyświetla wyniki w SERP (Search Engine Results Page) w postaci listingu podzielonego na podstrony. Celem pozycjonowania jest to, aby znaleźć się na jak najwyższej pozycji możliwej do osiągnięcia. Część przedsiębiorców uznaje za odpowiednie wyłącznie pierwsze miejsce w wybranej frazie kluczowej, podczas gdy inni mogą traktować w ten sposób jakąkolwiek pozycję – byle znajdowała się na pierwszej stronie.


Czy pozycjonowanie jest niezbędne?

Zdecydowanie tak! Pozycjonowanie sklepu internetowego to skomplikowany i trudny proces, który jednak potrafi mile zaskoczyć swoją efektywnością i to największych sceptyków. Internauci intensywnie wykorzystują bazę Google do przeszukiwania sieci, dlatego pochodzi z niej ruch wysokiej jakości o bardzo dobrym współczynniku konwersji. Warto z niego skorzystać.


Oczekiwania zgodne z rzeczywistością to podstawa

W pozycjonowaniu bardzo istotne są oczekiwania przedsiębiorcy. To one wpływają na cenę, szybkość osiągnięcia pierwszych rezultatów oraz na bezpieczeństwo całego procesu. Warto zatem, aby były zgodne z realnymi możliwościami technicznymi i finansowymi. Jeśli Twój sklep internetowy działa w branży z dużą konkurencją, np. odzieżowej, jubilerskiej czy sprzętu elektronicznego, osiągnięcie pierwszej pozycji może pociągać za sobą ogromne nakłady finansowe. Na znacznie niższe koszty powinien nastawić się właściciel firmy niszowej, np. akwarystycznej, gdzie osiągnięcie pierwszego miejsca w danej frazie kluczowej bywa być stosunkowo szybkie, tanie i bezpieczne.


Konwersja przede wszystkim!

W pozycjonowaniu liczy się oczywiście zwiększenie konwersji. Parametr ten, znany w kręgu SEO jako Conversion Rate oraz CR, pokazuje stosunek liczby wejść na naszą witrynę do działań podjętych przez internautę. Konwersja może mieć zupełnie różne zastosowania – dla jednych jest to np. pobranie pliku, a dla innych dodanie produktu do koszyka lub sfinalizowanie zakupu, czyli opłacenie całego zamówienia. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardzo efektywne, a ruch pochodzący z wyszukiwarki cechuje się znakomitym parametrem konwersji, dlatego warto skorzystać z tej możliwości już dziś.

Szukasz więcej informacji na temat skuteczności pozycjonowania? Odwiedź stronę www.empressia.pl, na której znajdziesz znacznie więcej informacji dotyczących pozycjonowania Białystok oraz całej Polsce.


[ARTYKUŁ SPONSOROWANY]


1653 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39