W najbliższy czwartek i piątek (15-16.10) w trzech akademikach pracownicy urzędu miejskiego w Białymstoku będą przyjmowali wnioski o dopisanie do spisu wyborców. Można je złożyć w godz. 9.00-17.00 w: Domu Studenta nr 3 (Gamma) Politechniki Białostockiej przy ul. Zwierzynieckiej 8, Domu Studenta nr 2 Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku przy ul. Waszyngtona 23A oraz Domu Studenta nr 2 Uniwersytetu w Białymstoku przy ul. Żeromskiego 1.
Natomiast osoby niezameldowane w Białymstoku, ale stale tu mieszkające, mogą złożyć wniosek o dopisanie do rejestru wyborców w Departamencie Obsługi Mieszkańców przy ul. Branickiego 3/5 (Referat Ewidencji Ludności, pokój nr 19 – sala obsługi interesantów na parterze). Mają na to czas do 20 października.
Z kolei tylko do 16 października jest czas na składanie wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania. Z kolei wyborca, który zamierza zmienić miejsce pobytu przed dniem wyborów, może otrzymać zaświadczenie o prawie do głosowania (należy się po nie zgłosić najpóźniej 23 października). Zaświadczenie takie uprawnia do głosowania w dowolnym obwodzie w kraju, za granicą lub na polskim statku morskim.
Warto pamiętać o tym, że osoby zameldowane na pobyt stały w Białymstoku są wpisywane do spisu wyborców z urzędu – nie muszą same tego robić.
ewelina.s@bialystokonline.pl