Pozory mylą, dowód nie. Trwa antyalkoholowa kampania

2010.08.18 00:00
We wtorek, 17 sierpnia w Białymstoku, w ramach kampanii "Pozory mylą, dowód nie" rozpoczęło się malowanie obrazków utrzymanych w stylistyce sztuki ulicznej. Powstaną scenki, które wskazują na konsekwencje spożywania alkoholu przez niepełnoletnich.
Pozory mylą, dowód nie. Trwa antyalkoholowa kampania
Fot: materiały organizatora
Jeden z murali powstałych w czasie kampanii

Celem kampanii organizowanej przez Związek Browary Polskie i Komendę Główną Policji jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży na ten problem.

Białystok jest kolejnym miastem, w którym powstaną obrazki kampanii. Pojawią się na ścianach kamienic, murach czy śmietnikach, m.in na ul. Towarowej i w podziemnym przejściu pod wiaduktem Dąbrowskiego. W sumie w całej Polsce namalowanych zostanie 600 obrazków. Każda z namalowanych scen opatrzona będzie znakiem kampanii "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich". Kampania opiera się również na dystrybucji pakietów edukacyjno - informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. W dotarciu do sprzedawców w całej Polsce pomogą funkcjonariusze Policji, którzy oprócz przekazywania materiałów będą informować sprzedawców o konsekwencjach wynikających ze sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Od początku sierpnia w TVP można zobaczyć też dwa piętnastosekundowe spoty zwracające uwagę na to, że dorosły wygląd nie musi oznaczać dojrzałości.

Jak wynika z badań instytutu PBS DGA choć większość, bo aż 95 proc., potępia sprzedaż alkoholu nieletnim, to tylko co trzecia osoba, która zetknęła się z tym zjawiskiem zareagowała wyrażając sprzeciw. Również aż 53 proc. sprzedawców w 400 placówkach sprzedało alkohol osobie wyglądającej na nieletnią. Warto dodać, że zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami istnieje zakaz sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. W przypadku wątpliwości co do pełnoletniości nabywcy, sprzedający lub podający napoje alkoholowe ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości.

andy

Polecamy
GRYM Sp. z o.o.
GRYM Sp. z o.o.ul. Hurtowa 4 lok. M3
15-399 Białystok
www.grym.net

Więcej informacji
1968 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39