Celem kampanii organizowanej przez Związek Browary Polskie i Komendę Główną Policji jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży na ten problem.
Białystok jest kolejnym miastem, w którym powstaną obrazki kampanii. Pojawią się na ścianach kamienic, murach czy śmietnikach, m.in na ul. Towarowej i w podziemnym przejściu pod wiaduktem Dąbrowskiego. W sumie w całej Polsce namalowanych zostanie 600 obrazków. Każda z namalowanych scen opatrzona będzie znakiem kampanii "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich". Kampania opiera się również na dystrybucji pakietów edukacyjno - informacyjnych do sklepów w całej Polsce. W zestawie znajdą się ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. W dotarciu do sprzedawców w całej Polsce pomogą funkcjonariusze Policji, którzy oprócz przekazywania materiałów będą informować sprzedawców o konsekwencjach wynikających ze sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Od początku sierpnia w TVP można zobaczyć też dwa piętnastosekundowe spoty zwracające uwagę na to, że dorosły wygląd nie musi oznaczać dojrzałości.
Jak wynika z badań instytutu PBS DGA choć większość, bo aż 95 proc., potępia sprzedaż alkoholu nieletnim, to tylko co trzecia osoba, która zetknęła się z tym zjawiskiem zareagowała wyrażając sprzeciw. Również aż 53 proc. sprzedawców w 400 placówkach sprzedało alkohol osobie wyglądającej na nieletnią. Warto dodać, że zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami istnieje zakaz sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. W przypadku wątpliwości co do pełnoletniości nabywcy, sprzedający lub podający napoje alkoholowe ma prawo żądać okazania dokumentu tożsamości.