Kategorię "Smak" podzielono na dwie podkategorie - mały i duży producent. W pierwszej nagrody odebrali Władysław Gryka za szynkę baranią (kumpiak) oraz Teresa i Janusz Sakowicz za ser wędzony narwiański.
- Jestem dumny z tego, że żyję w kraju, który ma Podlasie i tak wspaniałe wyroby - powiedział Robert Sowa, ekspert kulinarny i kucharz, jeden z jurorów dokonujących oceny w tej kategorii podczas wręczania nagrody.
W podkategorii "duży producent" triumfowała Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Hajnówce, która może się pochwalić serem twarogowym hajnowskim tłustym klinkiem.
W kategorii "Przedsięwzięcie" nagrodzono taneczny spektakl "Metropolish" zrealizowany na zlecenie Urzędu Miejskiego w Białymstoku. Statuetkę odebrał prezydent Tadeusz Truskolaski.
- W jednej z telewizji powiedziano, że Białystok jest stolicą tańca. Nie wiem, czy znają państwo definicję tańca. Taniec to zawracanie głowy za pomocą nóg. Tak nasi tancerze zawracali głowę widzom w całej Polsce, że wytańczyli pierwszą nagrodę - powiedział.
"Podlaskim produktem roku" został implant - system płytek blokowanych firmy ChM. Natomiast scenę Teatru Wierszalin w Supraślu wybrano "Miejscem roku 2010". Dodatkowo jej twórca Piotr Tomaszuk odebrał tytuł Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego. Na scenę filharmonii wkroczył z płaszczem woźnicy, który towarzyszy mu od początku działalności w Supraślu. - Liczy on sobie pewnie ze sto lat. Kupiłem go od kolegów mojego dziadka we wsi Trześcianka - wspominał w narzuconym już na ramiona pamiątkowym okryciu. - Jest czas, kiedy człowiek z miejsca, w którym się urodził, bierze. Przychodzi też czas, kiedy może dać. A ja już jestem w tym wieku, że mogę dać. I ten tytuł mi pomoże - powiedział Tomaszuk.
Swoje nagrody przyznali też podlascy konsumenci. Podczas gali wystąpili tancerze z grupy Fair Play Crew oraz piosenkarka i kompozytorka Karolina Cicha. Obejrzeć też można było nowy spot promujący Podlaskie.
Cel konkursu organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od lat pozostaje niemieniony - jest nim promocja najlepszych lokalnych produktów i inicjatyw, co z kolei służy promocji całego województwa podlaskiego. Była to jego siódma edycja.