Badania pokazują, że prawie połowa kobiet w Polsce nie głosuje. Zwykle frekwencja wśród nich jest od 5 do 10% niższa niż w grupie mężczyzn. Dlatego głównym celem tegorocznej kampanii jest zwiększenie udziału kobiet w wyborach.
- W kampanii "Kobiety na wybory!" chcemy przekonać panie w różnym wieku i z różnorodnych środowisk, że ich udział w głosowaniu jest ważny - mówi Joanna Załuska, koordynatorka kampanii.
Kampania "Kobiety na wybory!" realizowana będzie zarówno w mediach (spoty radiowe i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), w szkołach (akcja "Młodzi glosują"), jak i w lokalnych społecznościach (debaty, happeningi, akcje ulotkowe).
Przygotowywana jest także akcja "Bądźmy obywatelami pełną gębą", adresowana do osób niepełnosprawnych. Dotyczy ona nowych procedur w prawie wyborczym: możliwości głosowania przez pełnomocnika (niepełnosprawni, osoby powyżej 75 lat), głosowania korespondencyjnego (niepełnosprawni, Polacy za granicą), nakładek na karty do głosowania dla osób niewidomych, możliwości głosowania w wybranym lokalu wyborczym (dostosowanym do potrzeb niepełnosprawnych).
Koalicja "Masz Głos, Masz Wybór" od lat prowadzi działania profrewencyjne. Mimo to w Polsce wciąż głosuje mniej osób niż w wielu krajach europejskich. W ostatnich wyborach parlamentarnych frekwencja w Polsce wyniosła 54%, w Niemczech 71%, a na Łotwie 65%. Niska frekwencja oznacza słabszą legitymację wybranych władz. Zjawisko to również powoduje, że liczne grupy obywateli pozostają bez przedstawicieli reprezentujących ich interesy w Parlamencie.
Koalicja "Masz Głos, Masz Wybór" skupia kilkanaście opiniotwórczych, niezależnych organizacji pozarządowych, które działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach.