Porady rzecznika konsumentów. O co najczęściej pytają białostoczanie?

2020.11.30 07:46
Zakup uszkodzonych przedmiotów, źle wykonane usługi, ale też odzyskiwanie wpłaconych zaliczek czy opłat np. z uwagi na zamknięcie żłobka - m.in. z takimi kwestiami do Miejskiego Rzecznika Konsumentów zwracają się mieszkańcy Białegostoku.
Porady rzecznika konsumentów. O co najczęściej pytają białostoczanie?
Fot: Marcin Jakowiak / UM Białystok

Mieszkańcy Białegostoku chętnie korzystają z podpowiedzi Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Średnio, miesięcznie, pomaga on 400 osobom.

- Aktualnie Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów udziela pomocy prawnej głównie na odległość - przez telefon i e-mail. Porady udzielane są także na piśmie. W sprawach wymagających udzielenia porady osobiście Rzecznik może podjąć decyzję o przyjęciu konsumentów w swoim biurze, jednak po wcześniejszym telefonicznym umówieniu - informuje Ewelina Puciłowska z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Większość zgłaszanych spraw dotyczy reklamacji towarów (obuwia, odzieży, telefonów, laptopów, sprzętu agd, mebli) i nieprawidłowego świadczenia usług (napraw samochodów, usług remontowo-budowlanych, kurierskich).

- Z kolei w pierwszych miesiącach pandemii do Biura Rzecznika zgłaszało się wielu konsumentów, których sprawy poświęcone były m.in. imprezom weselnym, chrzcinom, komuniom, które nie mogły odbyć się z uwagi na zakazy prowadzenia takiej działalności i zakaz zgromadzeń. Chodziło o rozliczenie umów, odzyskanie wpłaconych zaliczek i zadatków. Mieszkańcy pytali także o zwroty opłat za zamknięte przedszkola, żłobki, kursy, szkolenia itp. - wymienia Puciłowska.

Porady telefoniczne udzielane są na bieżąco. Natomiast elektronicznie i na piśmie (w drobnych sprawach, niewymagających analizy dokumentacji), z reguły rozpatrywane są tego samego dnia lub w ciągu kilku dni. W sprawach skomplikowanych lub wymagających przeanalizowania obszernej dokumentacji, rzecznik na udzielenie odpowiedzi potrzebuje od kilkunastu dni do około miesiąca.

Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Białymstoku jest Jarosław Brzozowski. Jego biuro znajduje się w budynku przy ul. Lipowej 16, na parterze.

Dorota Mariańska
dorota.marianska@bialystokonline.pl

1259 osób online
Wersja mobilna BiałystokOnline.pl
Polityka prywatności | Polityka cookies
Copyright © 2001-2024 BiałystokOnline Sp. z o.o.
Adres redakcji: ul. Sienkiewicza 49 lok. 311, Białystok, tel. 85 746 07 39